مرجعیت عراق: ‌سیاستمداران به اختلافات پایان دهند

به گزارش افکارنیوز، آیت الله سید احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه جمعه کربلا در حرم امام حسین(ع) گفت: با توجه به اوضاع امنیتی که کشور دچار آن است و همچنین نظر به چالش های بزرگی که با آن مواجهیم و با در نظر گرفتن تلاش هایی که نیروهای امنیتی و عشایر و داوطلبان به کار گرفتند، سیاستمداران باید از همه این ها برای عبور از بحران بهره بگیرند.

وی بازنگری دقیق در مرحله کنونی و تحلیلِ آن به منظور تشخیص درست از نادرست، را خواستار شد.

خطیب جمعه کربلا همچنین وحدت کلمه و رویۀ سیاستمداران را خواستار شد و از آن ها خواست در یک سنگر بجنگند و اختلافات ساده را کنار بگذارند و دیدی بازتر پیدا کنند و با یکدیگر گفت وگو کنند و در پی چاره جویی باشند تا به این شیوه، زمینه اعتماد را فراهم کنند و فضای سوء ظن را از بین ببرند.

وی تاکید کرد: نمی توان پذیرفت که کشور، درگیر کشمکش های سیاسی، مشکلات اقتصادی و تهدیدهای درون شهری باقی بماند.

آیت الله صافی تصریح کرد: مسئولان سیاسی در قبال خارج کردن عراق از این بحران، کاملا مسئول هستند و هیچ یک از آن ها از این مسئولیت، مستثنی نیستند. بنابراین ضروری است که همگی آن ها رویکرد دشمنی و خصومت و تحریک را کنار بگذارند و روحیه تسامح و محبت را در نهاد خود جایگزین کنند.

مرجعیت دینی عراق، پیش از این نیز از سیاستمداران خواسته بود در موضع گیری های سابق که به کشور ضرر زد و پیامدهای منفی داشت، بازنگری فراگیر کنند و در مرحله حساس کنونی که عراق گرفتار آن است، مسئولیت پذیرانه عمل کنند.