ابراز نگرانی «عفو بین‌الملل» از اجرای یکصدمین حکم اعدام در پاکستان

به گزارش افکارنیوز، یکصدمین اعدام امروز در حالی در پاکستان اجرا شد که «نواز شریف» نخست وزیر این کشور در ماه دسامبر سال گذشته اجرای حکم اعدام را بدلیل مجازات فوری تروریست‌ها از تعلیق خارج کرده بود.

«بابر علی شاه» رئیس زندان منطقه «وهاری» در این خصوص گفت: «منیر حسین» که در سال ۲۰۰۰ میلادی پسر و دختر برادرش را بدلیل درگیری‌ در مورد زمین با تبر کشته بود، امروز اعدام شده است.

براساس منابع پاکستانی، اعدام منیر حسین یکصدمین اعدام در چهار ماه گذشته در پاکستان بوده است.

حکم اعدام در پاکستان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی پس از ۲۰۰۸ میلادی درحالی آغاز شد که تحریک طالبان پاکستان در حمله‌ای به مدرسه غیر انتفاعی ارتش در شهر «پیشاور» ۱۵۴ نفر از جمله ۱۳۸ دانش آموز را به قتل رساند.

علاوه بر سازمان عفو بین‌الملل، سازمان‌ «حقوق بشر» و اتحادیه اروپا نیز پیش از این دولت پاکستان را بدلیل اجرای حکم اعدام تحت فشار قرار داده‌اند.

«دیود گریفتس» مدیر سازمان عفو بین‌الملل برای آسیا و اوقیانوسیه در بیانه‌ای اظهارداشت: اجرای یکصد حکم اعدام تنها در چهار ماه در پاکستان شرم آور است.

وی افزود: نگرانی سازمان عفو بین‌الملل به این خاطر است که پاکستان قوانین بین‌المللی را در بیشتر پرونده‌ها نادیده گرفته است.

گریفتس اذعان کرد: حادثه مدرسه غیرانتفاعی ارتش در شهر پیشاور محکوم است اما اجرای اعدام از سوی دولت پاکستان اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد.

براساس گزارش سازمان عفو بین الملل، ۸ هزار زندانی پاکستانی منتظر حکم اعدام هستند که ۵۰۰ نفر از آنها از متهمان عملیاتهای تروریستی در این کشور هستند.