نگرانی از آدم سوزی جدید داعش، این‌بار در مغرب

به گزارش افکارنیوز، سایت مغربی «هسپرس» تأکید کرد که وزارت کشور مغرب اعلام کرده است یکی عناصر باند تروریستی وابسته به داعش در این کشور که در شهر «العیون» کشف و منهدم شد؛ درصدد بود پس از گروگان گیری، یک نفر را به اتهام کافر بودن آتش بزند.

وزارت کشور مغرب تأکید کرد که برنامه ریزی این گروه تندروی وابسته به داعش در این خصوص، اقدام داعش در آتش زدن معاذ الکساسبه خلبان اردنی را به اذهان متبادر می کند.

وزارت کشور مغرب روز سه شنبه در بیانیه ای از انهدام یک باند وابسته به داعش خبر داد و اعلام کرد اعضای این گروهک قصد زنده سوزاندن یک شهروند، هدف قرار دادن مناطق حساس مغرب و ارتکاب انواع جنایات تروریستی خطرناک را داشتند.

به گفته تحلیلگران وناظران صدور فتواهایی درباره سوزاندن افراد به اتهام اینکه کافر هستند نشان از ترویج ایده خطرناک داعش دارد، و این سوال را در اذهان متبادر می کند که آیا مغرب نیز شاهد تکرار اقدام داعش در سوزاندن معاذ الکساسبه خواهد بود؟

" عبد الرحمان مکاوی " کارشناس امور راهبردی و نظامی در این خصوص گفت: تلاش برای به قتل رساندن مخالفان عقیده داعش در مغرب مسئله جدیدی است که علاوه بر بعد انتقام جویانه بعد غیرانسانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام داعش در زنده زنده سوزاندن معاذ الکساسبه نتیجه فتوایی بود که یکی از مبلغان افراطی سعودی صادر کرد و در نتیجه داعشی ها اعلام کردند که سرنوشت این خلبان که آنها را با بمب می سوزاند این است که خود زنده زنده سوزانده شود.