اوباما امروز «دانفورد» را به عنوان جانشین دمپسی معرفی می‌کند

به گزارش افکارنیوز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قرار است، ژنرال «جوزف اف دانفورد» را بعنوان رئیس ستاد مشترک جدید آمریکا معرفی کند تا جایگزین ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس فعلی ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شود.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که مقامات آمریکایی می‌گویند اوباما احتمالاً روز سه‌شنبه(امروز) اعلام می‌کند که دانفورد، فرمانده یگان نیروی دریایی آمریکا، جایگزین مارتین دمپسی می‌شود که قرار است در پاییز سال جاری میلادی بعد از چهار سال از پست ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا کنار رود.

این دومین باری است که اوباما یک افسر ارتش را بعنوان مشاور نظامی خود برمی‌گزیند. با این حال ریاست دانفورد باید به تأیید سنا برسد.

مقامات آمریکایی می‌گویند که اوباما همچنین قرار است «پائول جی سلوا» رئیس فرماندهی حمل و نقل آمریکا را بعنوان نائب رئیس نامزد کند.

دانفورد، یک افسر بومی منطقه بوستون است که فرماندهی نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان را در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ را برعهده داشته است. وی همچنین اوایل جنگ آمریکا در عراق نیست، فرماندهی یک هنگ دریایی را بر عهده داشته است.

دانفورد در زمانیکه هدایت پنجمین هنگ دریایی را برعهده داشت، لقب «جو مبارز» را گرفت. وی در صورتیکه بعنوان رئیس جدید ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا مورد تأیید قرار گیرد، با چالش‌های زیادی از جمله کاهش زیاد بودجه نظامی، گسترش تحرکات گروه‌های افراط‌گرا و تقابل با چین و روسیه روبرو است.

اولین روز کاری دانفورد بعنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در واقع با تحول عملیات‌ آمریکا در عراق مصادف خواهد بود زیرا حدود ۳ هزار نظامی آمریکایی قرار است به نیروهای عراقی مشاوره و آموزش دهند.

دانفورد در صورتیکه به عنوان جانشین دمپسی تأیید شود، در مورد سرنوشت مأموریت آمریکا در افغانستان تصمیمگیری خواهد کرد.