عربستان و داعش هر دو مسلمانان را می‌کشند

به گزارش افکارنیوز، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد آنچه در یمن روی می‌دهد یک تهاجم سعودی آمریکایی ظالمانه است که همه قوانین انسانی و قانونی را زیر پا نهاده است.

به گزارش وبگاه خبری تلویزیون «المنار» شیخ قاسم با ابراز تاسف از سکوت کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال جنایت‌هایی که علیه ملت یمن روی می‌دهد، افزود: این سکوت به جایی رسید که مشاهده می‌کنیم شورای امنیت با آتش بس انسانی برای امداد رسانی به بیماران و مجروحان مخالفت می‌کند… چنین امری به مثابه حمایت بین‌المللی از جنگ علیه یمن است.

وی با مطرح ساختن سؤالی درباره تفاوت‌ها بین عملکرد عربستان سعودی و گروهک تروریستی داعش، تاکید کرد: داعش انسان‌ها را فرد فرد را به قتل رسانده و سرهایشان را از تن جدا می‌کند در حالی که عربستان سعودی با جنگنده‌هایش ده‌ها بلکه صدها زن، کودک و کهنسال را به قتل می‌رساند. هر دو عرب‌ها و مسلمانان را می‌کشند ولی به دشمنان کاری ندارند.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر راه حل سیاسی برای خروج از بحران یمن تاکید کرد با تداوم حملات اوضاع یمن حل نمی‌شود بلکه تداوم این روند بر شدت درد و رنج‌ها خواهد افزود و پیامدهای آن طی روزهای آینده بر یمن و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بویژه بر عربستان سعودی منعکس خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات سوریه، تاکید کرد که در حال حاضر هیچ راه حل سیاسی در افق تحولات سوریه به چشم نمیخورد و به هر روی نبرد القلمون در راه است.