دولت السیسی دچار فساد و حماقت است

به گزارش افکارنیوز، «حمدین صباحی» بنیانگذار جریان مردمی و نامزد سابق ریاست جمهوری مصر در قاهره با اشاره به اینکه قانون تظاهرات را حکومت مصر برای سرکوب نیروهای انقلابی و جوانان انقلابی وضع کرده است، گفت: هدف از این قانون سرکوب جماعت اخوان المسلمین نبود چرا که اخوانی‌ها با در نظر نگرفتن قانون تظاهرات به اعتراضات و تظاهرات‌های خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه وضع قانون تظاهرات و به زندان انداختن شمار زیادی سیاستمداران و جوانان مصری حماقت سیاسی حاکمیت را نشان می‌دهد، تاکید کرد: قانون تظاهرات نیروهای انقلابی مصر را هدف گرفته و قانونی مغایر با عدالت، انسانیت و دموکراسی است.

صباحی با اشاره به اینکه دولت مصر با چالش‌ها و دشواری‌هایی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روبرو است، گفت: عیب و ایراد نظام حاکم بر مصر این است که دیدگاه روشنی ندارد و درباره برنامه‌های کاری خود حرفی نمی‌زند و همین امر موجب ابهام بیش‌تر در چشم اندازهای دولت برای سازندگی کشور می‌شود.

وی افزود: ما از حجم چالش‌هایی که دولت با آن روبروست، کاملا مطلع هستیم و در کنار دولت می‌مانیم اما رئیس جمهورمان هم باید دیدگاه روشنی درباره مرحله کنونی و پیش‌رو داشته باشد.
نامزد سابق ریاست جمهوری مصر تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی در کشورش را نیز غیرقابل قبول خواند و گفت: اگرچه به تاخیر افتادن انتخابات به نفع دولت است چرا که خود می‌‌تواند قوانین را وضع کند اما در برهه کنونی دولت باید به دخالت‌های خود در روند برگزاری انتخابات پایان بدهد و در تعامل با احزاب هم شفاف و بی‌طرف رفتار کند چرا که ما نمی‌خواهیم پارلمانی مشابه پارلمان‌های دوره رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک روی کار آید.

صباحی درباره بازگشت چهره‌های حزب منحل «دموکراتیک ملی»(حزب حسنی مبارک) به عرصه سیاسی مصر گفت: این افراد حیات سیاسی را فاسد کردند و بازگشتشان هم با موافقت دولت و دستگاه‌های وابسته به آن صورت گرفته است، دولت به آنها اجازه بازگشت داده چرا که بخش زیادی از دستگاه‌های دولتی را اعضای سابق حزب ملی تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد: حضور چهره‌های رژیم مبارک در عرصه سیاسی تعرض و توهین به ملت مصر و انقلاب آنها و نشانه ادامه فساد در عرصه سیاسی است.

صباحی گفت: نظام حاکم بر مصر باید رهبران جماعت اخوان المسلمین و همه آنهایی را که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۰ یعنی دو ماه قبل از سقوط مبارک با تقلب پیروز شده بودند،حداقل برای یک دوره عزل سیاسی کند.