گروه بین الملل -

منابع اسرائیلی اعلام کردند که ارتش اسرائیل در اوج آمادگی خود برای هدف قرار دادن سازمان های جهادی در سوریه بعد از نظام بشار اسد قرار دارد.

به گزارشافکارنیوز؛ الون بن دیوید تحلیلگر نظامی در مقاله ای در روزنامه معاریو تاکید کرد: نیروی هوایی از معلومات داده شده توسط دستگاه اطلاعاتی، یک بانک هدف های جامع را تنظیم کرده است و دیدگاهی وجود دارد که بیان می کند اسرائیل در آینده نزدیک یا دور مجبور به تعامل با سازمان های جهادی هست و این سازمان ها بعد از سقوط نظام بشار اسد سلاح های خود را به سو ی اسرائیل نشانه خواهند گرفت.

در این همین زمینه بن دیوید مدعی شد که بنا به برآوردهای اطلاعاتی اسرائیلی حزب الله آسیب بزرگی دیده است و سخنرانی سید حسن نصرالله در زمان آغاز جنگ قلمون با نیروهای مخالف که با چهره ای مطمئن ظاهر شده بود را اغراق آمیز خواند. بن دیوید اشاره کرد برآورد عمومی اسرائیل معتقد است نیروی حزب الله و ایران برای حفظ نظام اسد تقریبا به صفر رسیده است.

در این زمینه پرفسور ایال زیسر در مقاله روز یک شنبه روز نامه یسرائیل هیوم نزدیک به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: راهبرد نظامی مخالفان دولت اسد، موفقیت خود را تا حدودی ثابت کرده است زیرا به دنبال ورود نظام به جنگ فرسایشی ومقابله با نیروهای مخالف از توان وپایداری نظام بشار اسد کاسته شده است. زیسیر تاکید کرد به قدری روحیه طائفه علوی کاهش پیدا کرده که انگیزه جوانان این طائفه برای مبارزه داوطلبانه در کنار رو به کاهش نهاده است و هم اکنون نظام از کمبود مبارزان در جبهه ها مواجه است و آنچه باعث تاخیر انداختن سقوط نظام بشار اسد می شود حمایت و امداد رسانی مالی و نظامی امریکا از این نظام در مقابل مخالفانش است.