مصر: اسرائیل باید فورا به معاهده منع انتشار سلاح اتمی بپیوندد

به گزارش افکارنیوز، مصر با صدور بیانیه‌ای در نشست بازنگری در معاهده منع انتشار سلاح‌های اتمی اعلام کرد که در فعالیت‌های این سازمان پیشرفتی حاصل نشده است.

پایگاه خبری «الوطن»، به نقل از مسئولان غربی گزارش داد که پیشنهادهای مطرح شده از سوی مصر برای برگزاری نشست بزرگی در زمینه منع انتشار سلاح‌های اتمی در مقر سازمان ملل در نیویورک ممکن است منجر به عدم برگزاری این نشست و عدم حضور اسرائیل در آن شود.

رژیم صهیونیستی که با وجود داشتن کلاهک‌های هسته‌ای در خاورمیانه معاهده منع انتشار سلاح اتمی را امضا نکرده بعد از حدود ۲۰ سال هفته گذشته موافقت کرده بود در یکی از نشست‌های این سازمان به عنوان ناظر حضور پیدا کند.

بر اساس پیشنهاد مصر «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل باید ۱۸۰ روز بعد از آخرین روز نشست معاهده منع انتشار سلاح‌های اتمی که(۲۲ می) به پایان می‌رسد نشستی برای منع انتشار سلاح‌های اتمی برگزار کند و قاهره همچنین خواستار پیوستن فوری اسرائیل به این معاهده شد.

با وجود اینکه گزارش شده کشورهای عربی از این طرح مصر استقبال کردهاند اما چند دیپلمات عربی به خبرگزاری رویترز گفتهاند که عربستان، عراق و امارات ملاحضاتی بر طرح مصر دارند و یک مسئول دیگر گفت مصر به دنبال این است که خود را مسئول جلوه دهد.