خاخام‌ معروف صهیونیست به حبس محکوم شد

به گزارش افکارنیوز، تایمز آو اسرائیل اعلام کرد: دادگاه رژیم صهیونیستی امروز از محکومیت یکی از خاخام های معروف، به جرم ارتشاء با همدستی رییس " واحد ملی ضد فساد پلیس " خبر داد.

این خاخام که " یوشی یاهو یوسف پینتو " نام دارد، علاوه بر حبس یک ساله به پرداخت یک میلیون شِکِل صهیونیستی(معادل ۲۶۰ هزار دلار) نیز محکوم شده است که البته تا ۲۸ ژوئن یعنی تا زمان تشکیل دادگاه تجدیدنظر می تواند خارج از زندان به سر برده و از پرداخت جریمه نقدی معاف باشد.

فرد مذکور که ماه گذشته با اتهاماتی از قبیل رشوه خواری، اقدام به ارتشاء و ممانعت از اجرای عدالت به دادگاه فراخوانده شد تنها در صورتی حاضر به اعتراف مبنی بر دست داشتن " مناشه آرویو، " رییس " واحد ملی ضد فساد پلیس " رژیم صهیونیستی شد که دادگاه نیز درخصوص احکام صادره علیه او با اغماض برخورد کند.

بعد از مطرح شدن اتهامات مشترک این دو و انتشار آن در روزنامه های رژیم اشغالگر قدس، مناشه آرویو درخواست تعطیلات طولانی مدت کرد و پس از آن در ۹ فوریه ۲۰۱۴ بازنشستگی خود از خدمت ۳۶ ساله در پلیس رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

"مایکل گریم"، سناتور جمهوری خواه نیویورک نیز در ماه آوریل ۲۰۱۴ به اتهام دریافت ۳۰۰ هزار دلار کمک مالی از سرمایه داران معروف مرتبط با خاخام پینتو مانند "جی شاتن اشتاین" و "جکی بن زاکن" از سوی دادستانی آمریکا به دادگاه فرا خوانده شد.