دارالافتای مصر: داعش یک گروه مافیایی شده است

به گزارش افکارنیوز، این مرکز درپژوهشی با بررسی اعلامیه داعش مبنی برتامین هزینه ها و مسکن عناصر تروریستی، اعلام کرد زن و پول، ابزاری برای جذب جنگجویان تازه توسط داعش است واین گروه شبیه دیگر گروههای مافیایی برای ایجاد انگیزه و جذب عناصر جدید درمجموعه خود استفاده می کند.

این مرکز می افزاید: شیوه پیامی های داعش برای مخاطبان درکشورهای عربی و غربی متفاوت است. زیرا این گروه تروریستی درحالی که تلاش می کند مساله پول و ازدواج را برای عناصر جدید ساکنان کشورهای عربی پررنگ کند، درعین حال می کوشد برای کشورهای اروپایی چنین وانمود سازد که مناطق تحت سیطره این گروه سرزمین موعود است و مسلمانان مقیم کشورهای غربی مشتاق مهاجرت به آن مناطق هستند.

این مرکز معتقد است تاکتیک داعش در سخنرانی هایش آمیخته ای از خباثت و زیرکی است که از روش های تبلیغاتی جدید استفاده می کند و زنان بیشترین نقش را در این تبلیغات به عهده دارند هرچند خودشان با سرنوشت شومی مواجه هستند که غیر از ازدواج اجباری حتی برای دختران کم سن و سال، در معرض انواع خشونت مانند تجاوز، ربایش، کشته شدن، تازیانه خوردن و سنگسار شدن قرار می گیرند.

داعش موج تازه ای از تبلیغات خود را برای جذب جوانان آغاز کرده و با مطرح کردن وعده تامین مهریه، اثاثمنزل و پرداخت حقوق ماهیانه از طریق پایگاههای اینترنتی وابسته به خود، سعی در جذب افراد بیشتر برای اعمال تروریستی و مرگبار دارد.