به گزارش خبرگزاري فلسطيني معان، مرکز حقوق بشر الميزان که دفتر آن در نوار غزه است روز پنجشنبه (۶ مرداد، ۲۸ جولاي) اعلام کرد، ديوان عالي رژيم اسرائيل به گونهاي شکنجه را تعريف ميکند که نوعي خلا در آن وجود دارد و به بازپرسان اين رژيم اجازه انجام "شکنجه همراه با معافيت از مجازات" را ميدهد.

بر اساس این گزارش، از بازپرسان خواسته می‌شود در صورتی که " تشخیص دهند فرد زندانی تهدید مستقیم برای امنیت عمومی است " از روش‌های ممنوعه استفاده کنند.

این گروه حقوق بشری در ادامه گفت، اسرائیل همواره از بازداشت طولانی مدت علیه شمار زیادی از فلسیطنیان استفاده می‌کند.

مرکز حقوق بشر المیزان همچنین اعلام کرد، زندانبانان اسرائیلی از مه ۲۰۰۹ تا آوریل ۲۰۱۱،۸۵ بار از شکنجه علیه زندانیان فلسطینی استفاده کردند.

یکی از زندانیان فلسطینی می‌گوید که در دوران اسارت در شرایط فشار روحی نگه داشته می‌شد و اجازه خوابیدن نداشت. او همچنین ۴۲ روز تحت بازجویی قرار داشت.

وی در ادامه گفت، در مدت بازجویی چهار بار از حال رفت و ۱۲ کیلو کاهش وزن داشت.

این زندانی فلسطینی افزود، به علت استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز علیه او، اکنون برای درمان شنوایی، حملات عصبی و سردرد مزمن، تحت درمان قرار دارد.

در حال حاضر، ۹ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل محبوس هستند. خانواده‌های این اسرای فلسطینی همواره از سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری می‌خواهند برای آزادی عزیزان خود که بسیاری از آنان بدون هیچ اتهام، دادگاه و حکمی در زندان به‌سر می‌برند مداخله کنند.

بنا بر اعلام وزارت زندانیان فلسطین، نزدیک به ۲۰۰ اسیر فلطسینی تا کنون در زندان رژیم اسرائیل بر اثر شکنجه یا اهمال پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین، مرکز اطلاعات حقوق بشر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی موسوم به " بی‌تسلم " به تازگی اعلام کرده است، دست‌کم ۴۰ زندانی فلسطینی از بیماری‌های مزمنی نظیر سرطان، نارسایی کلیوی و سکته مغزی رنج می‌برند.

این در حالی است که زندان‌های مرکزی رژیم اسرائیل از ارائه خدمات دائم پزشکی به اسرای بیمار خودداری می‌کنند.

گروههاي فعال حقوق بشري ميگويند، اسراي فلسطيني در بند رژيم اسرائيل از ابتداييترين حقوق خود محروم بوده و و مورد رفتار خشونتآميز قرار ميگيرند.