هشدار نسبت بوقوع فاجعه انسانی در کفریا و فوعه

به گزارشافکارنیوز، عملیات ارتش سوریه در شمال این کشور همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های نیروی هوایی مناطق استقرار و تجمع گروه‌های مسلح در محور «مصیبین» را بمباران کردند.

در همین راستا توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها در بوته‌زارهای «مصیبین» را گلوله باران کرد تا به موازات آن یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه نیز حملات مکرر گروه‌های تروریستی برای پیشروی به سمت اریحا را دفع کنند.

یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه اوضاع در شهر اریحا آرام و زندگی طبیعی در آن جریان دارد، گفت: ارتش سوریه کمربند امنیتی محکمی اطراف این شهر ایجاد کرده و تمام محورهای ورودی و خروجی شهر را برای جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح کنترل می‌کند.

این منبع افزود: ارتش سوریه همچنین تلاش می‌‌کند، با پیشروی در منطقه «جبل الاربعین» نقاط نظامی ارتش سوریه در دو محور الفنار و تپه السیریاتل را از گروه‌های مسلح باز پس گیرد.

خطری ابو الظهور را تهدید نمی‌کند

اما درباره وضعیت فرودگاه نظامی «ابو الظهور»، واقع در شرق ادلب این منبع آگاه میدانی سوری تاکید کرد که اوضاع در این فرودگاه نیز آرام است و نیروهای مستقر در آن، برای دفاع از آن در آمادگی کامل بسر می‌برند.

تشدید اوضاع در کفریا و فوعه

از دو شهرک شیعه نشین «کفریا» و «فوعه» نیز که دو ماه است در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد، خبر می‌رسد که اهالی این دو شهرک از کمبود شدید مواد غذایی و دارویی و نیازهای اساسی معیشتی و عدم ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی رنج می‌برند.

این درحالی است که کفریا و فوعه هر روز توسط گروه‌های مسلح تروریستی مستقر در شهر بنش گلوله باران می‌شود و اهالی این دو شهرک نسبت به ادامه این حملات و کشتار روزانه ۳۵ هزار نفر در آنها هشدار می‌دهند.

گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره»، شاخه رسمی القاعده در سوریه به دلایل طایفه‌ای و مذهبی دو ماه است که شهرک‌های فوعه و کفریا را به محاصره خود درآورده و تلاش دارد، از محور مزارع الصواغیه، در شمال شرقی فوعه و محور تفتناز و بنش در این دو شهرک نفوذ و زمینه اشغال آنها و کشتار شیعیان آنها را فراهم کند.