استاندار سابق الانبار باید محاکمه شود

به گزارش افکارنیوز، " هادی العامری " روز جمعه تصریح کرد: " اثیل النجیفی " باید به سبب کوتاهی در انجام وظایف، محاکمه شود تا درس عبرتی برای کسانی باشد که " در امانت خیانت می کنند ".

وی تاکید کرد: النجیفی، کسی بود که نهادهای امنیتی استان الانبار را تعطیل و این استان را به داعش تسلیم کرد.

دبیرکل سازمان بدر در گفت وگو با شبکه السومریه، ضمن رد هرگونه ارتباط میان برکناری النجیفی با ورود نیروهای الحشد الشعبی به استان الانبار، خاطر نشان کرد: ما برای ورود به هر یک از اراضی عراق، به اجازۀ کسی نیاز نداریم.

العامری در بخش دیگری از اظهارات خود، یادآوری کرد که عملیات " لبیک یاحسین(ع) " برای آزادسازی شهر الرمادی نیست، بلکه اقدامی مقدماتی برای عملیات اصلی جهت آزادسازی این شهر است.

وی افزود: فردا شنبه، بخش سوم از مرحله اولِ این عملیات، به سرانجام خواهد رسید.

" اثیل النجیفی " دیروز(پنج شنبه) با رای اکثریت نمایندگان پارلمان عراق از استانداری الانبار برکنار شد.

النجیفی در توجیه علت برکناری خود، به فرافکنی روی آورده و علت برکنار شدن از استانداری الانبار را مخالفتش با مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی الانبار قلمداد کرد.

این در حالی است که پس از سقوط شهر رمادی و درخواستِ عشایر و چهره های سرشناس الانبار برای اعزامِ نیروهای بسیج مردمی به این شهر، این موضوع در شورای استانداری الانبار به رأی گذاشته شد و با اکثریت آرا تصویب شد. پس از آن "حیدر العبادی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی الانبار را صادر کرد.