دوستان سعودی از رژیم صهیونیستی چه می‌خواهند؟!

به گزارشافکارنیوز،" خالد البطش " مسؤول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی در نخستین واکنش به این موضوع در صفحه فیسبوک خود، ملاقات " انور عشقی " و " دوری گلد " را محکوم کرد.

این دیدار پنجشنبه گذشته به صورت علنی و با حضور رسانه ها در واشنگتن انجام شد.
خالد البطش گفت: دوستان سعودی از رژیم صهیونیستی چه می خواهند؟ و راز این شتابزدگی و گشودن روابط با اسرائیل که دشمن امت است، چه می باشد؟

وی افزود: آیا این کار برای احیای ابتکار مرده عربی است؟ یا نجات قدس، که بلعیده و یهودی سازی شده است، و ما این روزها در سالگرد سقوط آن به دست صهیونیستها هستیم؟ یا برای نجات اسرائیل و انداختن حلقه نجات برای این رژیم و خارج کردن آن از انزوا است؟ چرا که این رژیم به دلیل مواجه شدن با نفرت و تحریم از سوی کشورهای دنیا، در حال فریاد زدن است.

خالد البطش اظهار داشت: گمان می‌کردیم و امیدوار بودیم که خادمان حرمین، به عنوان آخرین پاسداران مسجد الاقصی و قدس باقی خواهند ماند و(با رژیم صهیونیستی) دست نخواهند داد و آشتی نخواهند کرد، و طنابی را که خداوند بین مسجد الحرام و مسجد الاقصی متصل کرده، قطع نخواهند کرد.

خالد البطش تأکید کرد: ای علمای مسلمان بزرگوار سرزمین حرمین، ما دست دادن آقای عشقی و دوری گلد صهیونیست را محکوم و رد می کنیم؛ حال موضع شما چیست؟ فتوا بدهید و بگذارید صدای شما را بشنویم.. خداوند شما را رحمت کند!

" انور عشقی " افسر بازنشسته و رئیس مرکز سعودی مطالعات سیاسی خاورمیانه در جده که قبلا مشاور پادشاه سابق عربستان بود، به تازگی با " دوری گلد " مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در شورای روابط خارجی آمریکا در واشنگتن دیدار کرده است.
تلویزیون رژیم صهیونیستی باانتشار فیلم و گزارشهایی از این دیدار و دست دادن این دو نفر، اعلام کرد که این نخستین بار است که دو مسؤول اسرائیلی و سعودی به صورت علنی با یکدیگر دست می دهند.