حماس عدم درج رژیم صهیونیستی در فهرست ناقضان حقوق کودکان را محکوم کرد

به گزارش افکارنیوز، رسانه های خبری فلسطین، جنبش حماس ضمن محکوم کردن اقدام سازمان ملل مبنی بر عدم درج نام رژیم صهیونیستی در فهرست طرف های ناقض حقوق کودکان، تاکید کرد که این اقدام سازمان ملل پاداشی به این رژیم به دلیل ارتکاب جنایت و تجاوزاتش است.

سازمان ملل متحد، دیروز «فهرست عار» شامل طرف‌های نقض حقوق کودکان را در حالی منتشر کرد که به رغم درخواست‌ها برای گنجاندن رژیم صهیونیستی در این فهرست که در جریان جنگ اخیر نوار غزه بیش از ۵۰۰ کودک فلسطینی را به قتل رساند، «بان کی مون» دبیر کل این سازمان تأکید کرد نام اسرائیل را در فهرست دولت‌های ناقض حقوق کودکان قرار نمی‌دهد.

بان کی‌مون تصمیم گرفت فهرست سال گذشته «ناقضان حقوق کودکان» بدون تغییر باقی بماند. او در عین حال از «نقض گسترده حقوق کودکان فلسطینی در جریان عملیات نظامی اسرائیل در سال ۲۰۱۴» به شدت ابراز نگرانی کرد.

بان کی‌مون گفت: «مقیاس بی‌سابقه و غیر قابل قبول تاثیر عملیات بر کودکان در سال ۲۰۱۴ نگرانی‌هایی را درخصوص رعایت قانون بشردوستانه بین‌المللی به‌ویژه در ارتباط با اعمال بیش از حد زور در این حملات، افزایش داده است.»

بان کی‌مون همچنین از «افزایش چشمگیر» شمار کودکانی که در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه در سال ۲۰۱۴ کشته شدند، سخن گفت.

تصمیم بان کیمون در خودداری از گنجاندن نام رژیم صهیونیستی در لیست سیاه خود، با استقبال نماینده این رژیم در سازمان ملل همراه شد.