به گزارش افکارنیوز، نخست‌وزیر اوکراین طی سخنانی در اجلاس جهانی کمیته یهودیان آمریکا اعلام کرد که کی‌یف مناطق کریمه و دونباس را که جدائی‌طلبان هم‌اکنون آنها را تحت کنترل خود دارند، باز پس خواهد گرفت.

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، آرسنی یاتسنیک اعلام کرد: «کی‌یف مناطق کریمه و دونباس را که جدائی‌طلبان هم‌اکنون آنها را تحت کنترل خود دارند، باز پس خواهد گرفت.»

وی افزود: «ما مطمئنیم که کنترل مناطق دونتسک، لوهانسک و کریمه را بار دیگر در دست خواهیم گرفت. اتحاد میان کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا و اتحادیه اروپا بهترین راهکار و بهترین پاسخ به هرگونه تهاجم و تجاوز است. این پیامی مشترک و قوی به تمامی کسانیست که خواستار بهبود نظم جهانی هستند و می‌خواهند مرزهای جدیدی به جای مرزهای تعیین شده پس از جنگ جهانی دوم ترسیم کنند؛ تمامی کسانیکه به حقوق، آزادی، دموکراسی و ملت ما احترام نمی‌گذارند و دشمنان ما هستند.»

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر اوکراین و «ناتالیا یارسکو» وزیر دارایی یونان روز دوشنبه(دیروز) در چارچوب سفری رسمی به منظور دیدار با شماری از نمایندگان دولت آمریکا و مسئولان صندوق بین‌المللی پول، به واشنگتن سفر کردند.

منطقه کریمه یک سال قبل پس از همه پرسی ای که در این منطقه صورت گرفت، از اوکراین جدا شده و بار دیگر به فدراسیون روسیه پیوست.

ناآرامی ها در این شبه جزیره کریمه پس از آن آغاز شد که معترضان مورد حمایت غرب، ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور منتخب این کشور را وادار به فرار از کشور کرده و کنترل دولت و پارلمان را در دست گرفتند. روی کار آمدن احزاب نئونازی و مخالف روسیه، موجب شد تا مناطق شرقی که ساکنانی عمدتا روس تبار دارند، خواستار استقلال از کی یف شوند.