روابط دوستانه و حیاتی با اسرائیل را احیا خواهم کرد

به گزارش افکارنیوز، جب بوش نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در یک سخنرانی در میامی در ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، جب بوش شش ماه بعد از ابراز تمایل برای ورود به رقابت انتخاباتی در جمع طرفداران خود گفت: ‌ «من نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستم.»

جب بوش ۶۲ ساله جمهوری خواه از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۷ فرماندار ایالت فلوریدا بود.

بوش در اظهاراتی در شهر میامی در ایالت فلوریدا آمریکا گفت: این برای من همچنان به منزله یک سوال مطرح است که چرا رئیس جمهور در یک مراسم دعا موضوع جنگ های صلیبی را مطرح می کند. آمریکایی ها نیازی به سخنرانی درباره قرون وسطی و در حالیکه در خارج از کشور با تهدیدات ناشی از متعصبان مقابله می کنند، ندارند. از ابتدا رئیس جمهور ما و تیم سیاست خارجی وی بسیار علاقمند به تاریخ ساز شدن بوده اند و در ایجاد صلح شکست خورده اند.

اتحادهایمان از هم پاشیده است

وی افزود: تیم اوباما، کلینتون و کری از خود میراثی از بحران های مهار نشده را برجا گذاشته اند. با خشونت مقابله نمی شود، دشمنان بی نام هستند و دوستان بی دفاع مانده اند و اتحاد هایمان از هم پاشیده است. این دولت ریسک گریز همچنین در جهت تضعیف نظامی حرکت می کند. این وضعیت تا زمانی که یک رئیس جمهور جدید انتخاب شود و نیروهای نظامی را بازسازی کند و به وضعیت سربازان و کهنه سربازان سر و سامان دهد ادامه پیدا خواهد کرد. این قول من است و به آن عمل خواهم کرد.

فرماندار پیشین فلوریدا گفت: ما دوستان قابل اعتماد خود را در این جهان با اعتماد به خود حفظ خواهیم کرد و من روابط دوستانه حیاتی و مهم را از نو احیاء خواهم کرد. این موضوع با ایستادن و حمایت از کشور شجاع و دمکراتیک اسرائیل آغاز خواهد شد. آمریکا همچنین لازم است که به بازسازی پیمانها ادامه دهد.

وی در پایان گفت: اخیرا زمزمه هایی درباره بازدید رئیس جمهور از کوبا شنیده می شود اما ما نمی خواهیم که یک توریست برای حمایت از کوبا شکست خورده به هاوانا برود.