افشای روش سلمان در عادی سازی روابط با اسرائیل

به گزارش افکارنیوز، " مجتهد " که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق تویتر شهرت و هواداران بسیاری را در این کشور برای خود کسب کرده است، اظهار داشت: انور عشقی و دحام العنزی فقط توطئه‌ای برای عادی سازی رسمی روابط با صهیونیستها به روش سلمان هستند.

انور عشقی ژنرال بازنشسته سعودی و از افراد نزدیک به خاندان حاکم در عربستان که ریاست مرکز سعودی مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه را برعهده دارد، اخیرا در واشنگتن در مقابل رسانه‌ها با " دوری گلد " مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرده است.

مجتهد در تویتر خود نوشت: سلمان از برادرانش که در دهه هشتاد پلهای ارتباطی محرمانه‌ای را با صهیونیستها برقرار کرده بودند، پیشی گرفته است.

مجتهد افزود: سلمان قبلا در دهه هشتاد میلادی به صورت منظم از طریق " عثمان العمیر " و " عبدالرحمن الراشد " با صهیونیستها در تماس بود.


وی خاطرنشان کرد: سلمان در آن زمان نماینده آل سعود نبود، بلکه نماینده خودش به شمار می‌آمد و به دنبال جلب دوستی صهیونیستها بود تا آمریکایی‌ها را قانع کنند که قدرت او را در حاکمیت تقویت کنند و فرصت او را برای پادشاهی افزایش دهند.


مجتهد اظهار داشت: در مقابل سلمان متعهد شد شرکت مطالعات و بازاریابی سعودی(روزنامه الشرق الاوسط) که مالکیتش را برعهده داشت، در خدمت عادی سازی فرهنگی، فکری و آموزشی قرار دهد.


مجتهد گفت: سلمان به وعده خود عمل کرد و روزنامه الشرق الاوسط و مؤسسات وابسته به آن مأموریت صهیونیست سازی را به خوبی انجام دادند، و تیم بزرگی را ایجاد کردند که شامل خطرناکترین شخصیتها برای فرهنگ عربی و اسلامی است.


وی ادامه داد: این تیم با حمایت و پشتیبانی سلمان وارد رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای عربستان شد، و با توانمندی به جامعه نفوذ کرد و روشهای صهیونیستی را بر ارزشها و تفکرات و درک مردم تحمیل کرد.

مجتهد خاطرنشان کرد: البته اقدامات جدید برای عادی سازی روابط(با رژیم صهیونیستی) با دستور مستقیم سلمان نیست، زیرا وضع عقلی او تحمل چنین کاری را ندارد.

مجتهد افزود: نهادهای تابع سلمان در سایه حضور او، راهش را با حمایت محمدین(ولیعهد و جانشین ولیعهد) تکمیل می کنند.
خاندان حاکم در عربستان و رسانههای رسمی سعودی، اظهارات مجتهد را در این زمینه رد و یا تأیید نکردهاند.