به گزارش افکارنیوز، شبکه تلویزیونی آمریکایی " سی ان ان " اعلام کرد: این روزها تاکید بر جنگ با گروه تروریستی داعش از موضوع های اصلی مورد توجه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا است. آنها در اعلامیه ها و میتینگهای انتخاباتی خود در حضور هوادارانشان و در مصاحبه با رسانه های آمریکایی این موضوع را جزو اولویتهای خود قرار داده اند.

دونالد ترامپ، تاجر ثروتمند و رییس موسسه املاک ترامپ از هر کلمه و عبارتی برای حمله به سیاستهای باراک اوباما، و برخی رقبای جمهوری خواه خود در انتخابات ریاست جمهوری، مربوط به موضوع کار و مبارزه با داعش و مهاجرت استفاده می کند.

ترامپ معتقد است که هیچ کس مثل وی نمی تواند عرصه را بر گروه داعش تنگ کند. وی در گفتگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوزگفته است: من با استفاده از ارتش امریکا و با فرماندهانی مثل ژنرال باتون یا ژنرال مک آرتور یا هرفرمانده مناسب دیگری که بتواند ارتش را فرماندهی کند(داعش را نابود می کنم) و هیچ کس نمی تواند مانع ما شود.

ترامپ، مصادره ثروت، بازپس گرفتن منابع نفت، بمباران داعش و سپس محاصره و تصرف مواضع آنها را راهکارهای مد نظر خود برای نابودی داعش توصیف می کند.

وی می گوید " پس از همه اینها شرکتهای نفتی خود را برای فعالیت به آنجا می فرستیم و زمانی که منابع نفتی را از آنها بگیریم چیزی برایشان باقی نمی ماند. "

البته روشن است که خارج کردن منابع نفتی داعش از دست آنها مستلزم اعزام نیروهای بیشتری به منطقه است. اوباما نیز به تازگی از طرح اعزام ۴۵۰ سرباز به عراق برای کمک به نیروهای امنیتی این کشور در جنگ با داعش خبرداده است و این علاوه بر ۳۰۵۰ سربازی است که در حال حاضر در عراق مستقر هستند اما در زمان حاضر واشنگتن قصد ندارد هزاران سرباز را مجدد به عراق بفرستد.