پرواز هواپیماهای نظامی برفراز یکی از کشتی‌های امدادرسانی به غزه

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری آلمان اعلام کرد: رامی عبده عضو کمپین اروپایی برای رفع محاصره غزه اعلام کرد که قایق ها و هواپیماهای شناسایی نظامی که منبع آنها شناخته شده نیست، بر فراز یکی از کشتی های ناوگان ۳ امدادرسانی به غزه در حال پرواز بودند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف ناوگان ۳ آزادی روز گذشته از حرکت پنجمین کشتی از بندر جزیره «کریت» یونان به سمت نوار غزه خبر داد.

عبده در اظهاراتی گفت که ناوگان ۳ طی روزهای گذشته با موانع زیادی مواجه بود که از جمله آن اقدامات مربوط به تعطیلی حرکت کشتی ها و نیز ساماندهی مکان های حرکت این کشتی ها بود اما با حرکت پنجمین کشتی، ماموریت ناوگان ۳ برای حرکت به سمت غزه با موفقیت انجام شد.

تعدادی از سیاستمداران و فرهیختگان سراسر جهان از جمله محمد المنصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس، رابرت مارتین فعال استرالیایی، تیریزا فورکادس راهبه اسپانیایی، رابرت لاف لایس فعال کانادایی و باسل غطاس عضو عرب کنست(پارلمان) در این ناوگان مشارکت دارند.

در همین راستا «یئیر لابید» رئیس حزب «آینده اینجاست» رژیم صهیونیستی، فعالان حامی فلسطین که در ناوگان ۳ امدادرسانی به نوار غزه مشارکت دارند را طرفداران «سازمان های تروریستی» تحت پوشش حامیان حقوق بشر خواند و خواستار بازداشت آنها شد.

از سوی دیگر «عمر بار لیف» نماینده پارلمان از حزب ائتلاف صهیونیست اعزام کاروان دریایی را یک اقدام تحریک آمیز دانست که نمی توان آن را پذیرفت.

وی بر ضرورت مقابله نیروی دریایی با این کاروان در صورت رسیدن به آبهای منطقه ای تاکید کرد.

پیش از این گروه های فلسطینی به رژیم صهیونیستی نسبت به سرانجام هر گونه تعرض به کشتی «همبستگی با غزه» که قرار است تا اواخر ماه جاری میلادی وارد نوار غزه شود، هشدار دادند.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جمع مردم غزه که اخیرا بنا به دعوت کمیته گروه های ملی و اسلامی در بندر این شهر تجمع کرده بودند، گفت: هر گونه حماقت اسرائیل و تعرض به کشتی شکست محاصره غزه، تمامی تلاش های مربوط به آتش بس را در معرض خطر قرار می دهد.

وی که به نمایندگی از سوی گروه های فلسطینی سخنرانی می کرد، خواستار حمایت بین المللی از کشتی هایی شد که سعی در شکست محاصره غزه دارند تا به این ترتیب از تکرار حادثه کشتی مرمره آبی ترکیه که در سال ۲۰۱۰ مورد حمله اسرائیل قرار گرفت و ۱۰ نفر از سرنشینان آن کشته شدند، ممانعت بعمل آید.

این در حالی است که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اواسط سال ۲۰۱۰ کشتی مرمره آبی ترکیه را که ۵۰۰ نفر از حامیان غزه و همبستگی با مردمی این منطقه سرنشین آن بودند در آبهای نزدیک به ساحل غزه هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن ۱۰ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.