۲ سرکرده داعش به ترکیه گریختند

به گزارش افکارنیوز، دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره همواره با یکدیگر اختلاف دیدگاه داشته و درموارد متعددی میان آنان درگیری های خونین در گرفته است و این اختلافات و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش روزنامه اینترنتی رای الیوم، سایت های نزدیک به گروه تروریستی داعش نوشتند: عامر النکلاوی(ابو محمود) از اهالی روستای الشنان در ریف شرقی دیرالزور که قبل از بیعت با داعش در دو سال قبل، سرکرده تیپ جند الرحمن بود، یکی از این دو نفر است.

عامر النکلاوی در گلوله باران اهالی روستاهای الشعیطات سوریه شرکت داشت. منطقه ای که به دنبال حمله ارتش سوریه برای شکستن سیطره گروه های مسلح، گروه تروریستی داعش حدود یکهزار نفر از عناصر خود را در چنین روزهایی در سال گذشته از دست داد.

تیپ جند الرحمن چاههای نفت را در اختیار داشت و برای حفظ آنها با داعش بیعت کرد و قبل از ورود داعش به روستاهای الشعیطات، النکلاوی فرمانده تیپ جند الرحمن خمپاره انداز موسوم به جهنم(از سنگین ترین انواع خمپاره انداز) را آورد و با آن روستاهای الشعیطات را گلوله باران کرد.

مخالفان سوری گفتند که النکلاوی به علت نامعلومی از گروه داعش جدا شد و به ترکیه فرار کرد.

عمار الحداوی از سران شرعی اولیه گروه داعش که بعدها از سران امنیتی این گروه شد، دومین فرد بود که از شهر الشحیل به شهر اورفا در ترکیه فرار کرد.

الحداوی از بارزترین چهره های مخالفان سوری است که در آغاز حوادثسوریه در شبکه های تلویزیونی ظاهر شد و در آن زمان مسوول گردانها در گروه مسلح ارتش آزاد بود.

بیعت او با داعش بعد از ورود این گروه در نیمه های سال گذشته به شهر دیرالزور صورت گرفت. مخالفان سوری الحداوی را به سرقت و اختلاس و خیانت متهم می کنند و می گویند که او در طول دوره گذشته برای جلب کمک های خیریه به عربستان رفت و آمد داشت که بعدا مشخص شد این پولها را برای خودش خرج می کرده است.