پوتین علاقه‌ای به اوباما ندارد

به گزارش افکارنیوز، «دانلد ترامپ» نامزد پرامید جمهوریخواه ریاست جمهوری آتی آمریکا در سخنان تندی این‌بار در شهر آریزونا درباره مهاجران، سیاست خارجی آمریکا و نحوه مودت با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه سخنرانی کرد.

بنوشته وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» دانلد ترامپ در جمع بیست هزار نفری با سخنانی دو پهلو از سویی مکزیک را کشوری نامید که آمریکا را در مرزها می‌کشد و از سویی به اهالی این کشور احترام گذاشت.

ترامپ در بخشی از سخنرانی خود گفت: «من بشدت به مکزیک به عنوان یک کشور احترام قائلم اما مشکلی که داریم این است که سران این کشور با تیز هوشی، فراست و حیله‌گری بیشتر از رهبران آمریکا، ما را در مرزهایمان می‌کشند. آن‌ها در تجارت نیز در حال کشتن ما هستند.»

ترامپ ۶۹ ساله با تکرار اتهام زنی به مکزیک گفت که اهالی این کشور با انتقام‌گیری از ما در حال ویران کردن جمعیت آمریکا هستند.

ترامپ قبلا نیز به قاچاقچیان و تجاوزگران مکزیکی حمله کرده بود.

ترامپ با انتقاد از سیاست خارجی اوباما گفت که این آمریکا بوده که باعثاتحاد چین و روسیه شده است. وی در این زمینه گفت: «در این بیست سال بدترین چیزی که باید اتفاق می‌افتاد شکل گرفت و آن اتحاد روسیه و چین بود.»

ترامپ گفت: «ما آن‌ها را متحد ساختیم. زیرا کارهایی دشوار انجام دادیم و این بدین خاطر است که اوباما پوتین را دوست ندارد و پوتین نیز احترامی برای اوباما قائل نیست و علاقه‌ای به او ندارد.»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با وجود قدرتمند بودن بنیه نظامی کشورش به خاطر خط مشی اهالی آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با چین و روسیه دوست خواهد شد.

انتهای پیام/م