حکم بازجویی از نتانیاهو و همسرش

به گزارش افکارنیوز، «یهودا فاینشتاین» دادستان کل رژیم صهیونیستی سه‌شنبه(دیروز) حکم بازجویی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و همسرش را به اتهام استفاده از اموال عمومی برای مصارف شخصی صادر کرد.


بر اساس گزارش وبگاه خبری «راشا تودی»، این بازجویی دومین در نوع خود است و نتانیاهو یک بار دیگر در ماه فوریه بر اثر افشاگری‌های «مینی نفتالی» مدیر سابق منزل نتانیاهو(بعد از اخراج از کار) مورد بازخواست قرار گرفت.


از جمله پرونده‌هایی که در رسانه‌ها علیه نتانیاهو علنی شد فروش برخی از اموال و اثاثویژه دفتر نخست وزیری(اموال عمومی) توسط او و خانواده‌اش بود.


مسأله دیگر وجه مربوط به شیشه‌های خالی آب و نوشیدنی‌ها بود که همسر نتانیاهو متهم بود در طول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ آنها را برای خودش برداشته بود. نفتالی اعلام کرد که نتانیاهو در سال ۲۰۱۳، هزار دلار از این اموال را به خزانه بازگردانده اما عایدات این کار ۶ برابر بیشتر بوده است.


یک مقام عالیرتبه اسرائیلی مدعی شده که نتانیاهو تا کنون در توجیه اقدامات خود موفق بوده است. در همین راستا نتانیاهو و ساره مدعی شدند که آنها قربانی کارمندان سابق خود شدهاند و این کارمندان قصد باجخواهی از آنان را دارند.