دستگیری یکی از سرکردگان داعش

به گزارش افکارنیوز، ‌منابع عراقی از تشدید محاصره تروریست ها در داخل دانشگاه الانبار، هلاکت یکی از سرکردگان داعشی در الصقلاویه و تظاهرات ساکنان فلوجه علیه جنایتکاران تکفیری و سرکوب آن خبر دادند.

بر اساس گزارش الفرات، فرمانده تیپ ۱۷ ارتش عراق از دستگیری یکی از سرکردگان داعشی که به اصطلاح والی این گروهک در شمال بغداد بود، خبر داد.

" معد بدای " خاطر نشان کرد یکی از سرکردگان داعش موسوم به والی داعش در شمال بغداد به همراه همسرش در یک کمین امنیتی در جنوب تکریت دستگیر شدند.

بدای افزود عباس العزاوای هنگام فرار به همراه همسرش در شمال بغداد به دام افتادند.

عملیات دستگیری این افراد از طریق یک کمین امنیتی در نزدیکی شهرستان بلد هنگامی که برای فرار از شهرستان بیجی تلاش می کردند، رخ داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی طی روزهای گذشته توانسته اند بسیاری از سرکردگان مطرح گروه تروریستی داعش را در خلال درگیری هایی که در شهرهای تحت سیطره داعش در شمال وغرب عراق رخ داد، به هلاکت برسانند و یا اسیر کنند.

تنگ تر شدن حلقه محاصره داعشی ها در دانشگاه الانبار

یگان مبارزه با تروریسم هم از تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست های داعشی مخفی شده در داخل دانشگاه الانبار خبر داد.

یک منبع در یگان مبارزه با تروریسم اعلام کرد نیروهای این یگان حلقه محاصره تروریست های داعش در داخل دانشگاه الانبار را تشدید کردند و توانستند خطوط کمک رسانی به آنها را قطع کنند تا زمینه ورود به دانشگاه و آزادسازی آن فراهم شود.

تاکید فرمانده نیروی زمینی عراق بر برخورد با نفوذی های داعش

خبر دیگر این که فرمانده نیروی زمینی عراق بر ضرورت کمک به آوارگان حاضر در مناطق آزاد شده و سرسختی و برخورد قاطع با داعشی های نفوذی به میان آوارگان تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، ‌سرلشکر ریاض جلال در جریان بازدید از محور فرماندهی عملیات استان بابل و محور فرماندهی عملیات الانبار با فرماندهان و سربازان و جمعی از نیروهای داوطلب مردمی و عشایر دیدار کرد و پیروزی های به دست آمده در نبرد با تروریسم را به آنها تبریک گفت.

وی همچنین بر ضرورت حفظ زیر ساخت های مناطق آزاد شده و کمک به غیرنظامیانی که در این مناطق حضور دارند و ارائه تمام تسهیلات و خدمات به آنها تاکید کرد.

فرمانده نیروی زمینی عراق همچنین برخورد قاطع با تروریست هایی که به داخل آوارگان و غیر نظامیان نفوذ می کنند و جلوگیری از سوء‌استفاده آنها از غیرنظامیان برای انجام اقدامات تروریستی شان یا استفاده از غیرنظامیان به عنوان پوششی برای فرار از چنگال عدالتی که باید درباره آنها اجرا شود، مورد تاکید قرار داد.

وی از روحیه عالی نیروهای مسلح و نیروهای داوطلب مردمی تمجید کرد و خواستار حفظ این روحیه بالا برای نابودی تروریسم شد.

هلاکت ۱۷ داعشی در الکرمه

هلاکت ۱۷ تروریست در عملیات نیروی هوایی در شهرستان الکرمه در منطقه الرشاد از دیگر تحولات مربوط به عراق است.
بر اساس بیانیه ای که در این زمینه صادر شد، جنگنده های عراقی مخفیگاه و محل استراحت تروریست های داعشی را در الکرمه واقع در منطقه الرشاد بمباران کردند که به هلاکت ۱۷ تروریست منجر شد.

بمباران مواضع باندهای تروریستی داعش در استان های الانبار و نینوی همچنان ادامه دارد و تا کنون صدها تروریست به هلاکت رسیده اند.

تظاهرات مردم فلوجه علیه داعشی ها

خبر دیگر این که جمعی از ساکنان فلوجه با برگزاری تظاهراتی در منطقه الفلوجه در خیابان ۴۰ از تروریست های داعشی خواستند به آنها اجازه دهند از این شهر خارج شوند، اما داعشی ها این تظاهرات را سرکوب و تمام شرکت کنندگان را دستگیر کردند.

خاطر نشان می شود نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در حال حاضر فلوجه را از تمام طرف ها در محاصره کامل خود قرار داده اند تا در موقع مناسب برای بیرون راندن و سرکوب تروریست ها عملیات آزادسازی شهر را آغاز کنند. این در حالی است که تکفیری ها از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده می کنند و مانع خروج آنها می شوند.

هلاکت یکی از سرکردگان داعش در الصقلاویه

خبر دیگر این که، رزمندگان گروه مردمی گردان های عاشورا از هلاکت یکی از سرکردگان تروریست های داعشی در حمله موشکی به مخفیگاه های آنها در الصقلاویه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، رزمندگان شجاع گردان های عاشورا توانستند ابوهاشم البغدادی یکی از سرکردگان باندهای تروریستی داعش را در حمله موشکی به الصقلاویه در شمال فلوجه به هلاکت برسانند.

یشتر نیز رزمندگان گردان های انصارالعقیده و گردان های عاشورا به طور مشترک از درهم کوبیده شدن مواضع و مخفیگاه های تروریست های داعشی در اطراف فلوجه و خسارت ها و تلفات سنگین آنها خبر داده بودند.

افزایش آوارگان فلوجه به بیش از ۷۰ هزار نفر

کمیسیون حقوق بشر عراق تعداد آوارگان شهر فلوجه را بیش از ۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

به گفته فاضل الغراوی از اعضای این کمیسیون خاطر نشان کرد تعداد آوارگان شهرستان فلوجه به بیش از ۷۰ هزار نفر رسید که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند که تروریست های داعشی تعداد زیادی از آنها را اعدام کرده است.

الغراوی افزود تروریست های داعشی از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده می کنند و هزاران نفر از مردم را با هدف مانع تراشی در برابر عملیات آزادسازی فلوجه از خانه هایشان بیرون کردند و همچنین اقدام به اعدام دسته جمعی شمار زیادی از غیرنظامیانی کردند که از تسلیم در برابر دستوراتشان خودداری یا برای فرار تلاش می کردند.

به گفته وی، نیروهای داوطلب مردمی و امنیتی به غیرنظامیان آواره شده از فلوجه برای خروج از این شهر کمک کردند، اما این افراد همچنان از مشکلات اساسی از جمله کمبود شدید وسایل ضروری رنج می برند و اکثر آنها بدون سرپناه هستند.

الغزاوی از دولت عراق خواست نسبت به برپا کردن اردوگاه پناهندگان در اسرع وقت اقدام کند.

وی همچنین از جامعه بین المللی درخواست کرد جنایات و اقدامات خطرناکی را که تروریست های داعشی در فلوجه علیه غیرنظامیان انجام می دهند به مثابه جنایات کشتار دسته جمعی و ضد بشریت قلمداد کند.
انتهای پیام/