لیبرمن: نتانیاهو قادر به متوقف کردن توافق ایران نیست

به گزارشافکارنیوز،آویگدور لیبرمن رهبر حزب اسرائیل بیتنا ضمن انتقاد شدید از نحوه عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلوگیری از توافق هسته ای ایران، تاکید کرد: خنثی کردن توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی، کاری است که برای نتانیاهو بسیار بزرگ و زیاد است.

لیبرمن در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: آنها(جامعه بین‌المللی) به راحتی به ما می خندند زمانی که شروع به صحبت کردن درباره ایران می کنیم. ما باید شخص دیگری را جایگزین نخست وزیر کنیم.

لیبرمن که پیش از این وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود، پیوستن به ائتلاف را رد کرد و از نتانیاهو به خاطر علنی کردن اختلافات خود با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انتقاد نمود.

لیبرمن در ادامه گفت: توافق هسته ای ایران برای او(نتانیاهو) بسیار زیاد است. برای برخورد با این مساله، شما باید فردی مبتکر و خلاق باشید. شما باید فردی مصمم باشید و تصمیمات سختی را بگیرید. نتانیاهو هیچ یک از این صلاحیت ها را ندارد.

رهبر حزب اسرائیل بیتنا تاکید کرد: نتانیاهو می داند که چگونه قول هایی بدهد که تمایلی برای پایبندی به انجام آنها ندارد. او ما را به ناکجاآباد خواهد برد.

لیبرمن تصریح کرد که طرخ خودش را برای مخالفت با توافق هسته ای ایران ارائه کرده و آن را در نشست های مناسبی، توضیح داده است. در خصوص مساله ایران، من به خوبی نسبت به آن آشنایی دارم، و به خوبی می دانم چگونه باید با آن برخورد کرد. من تمایلی برای توضیح دادن علنی درباره طرح خود ندارم.

وی در ادامه در خصوص روابط سرد آمریکا و اسرائیل نیز گفت: نخست وزیر اشتباه کرده است که در خصوص روابط تیره و تار آمریکا و اسرائیل به صورت علنی اظهار نظر کرده است.

لیبرمن اظهار داشت: نزاع بین نتانیاهو و اوباما یک اشتباه بزرگ است. اختلاف نظرهایی وجود دارد. نیازی نیست شما این اختلاف نظرها را با کل دنیا به اشتراک بگذارید. این مساله اثبات می کند که ما تا چه حدی تنها هستیم.

وی در ادامه در خصوص ائتلاف با نتانیاهو نیز گفت: تا زمانی که توافقنامه های ائتلاف به طور ساختاری تغییر نکند، حاضر به هیچ ائتلافی نخواهد بود.