به گزارش افکارنیوز، روزنامه ایندیپندنت در خبری از مخالفت فرزند ملا عمر با انتخاب " ملا اختر محمد منصور " به عنوان سرکرده جدید طالبان خبر داد.


این روزنامه در گزارشی نوشت: نشانه های اختلاف پس از مرگ ملا عمر داخل طالبان افزایش یافته است. ملا یعقوب، پسر ارشد ملا عمر در نشستی که رهبران طالبان برای معرفی ملا منصور برگزار کرده بودند، با اعتراض به انتخاب وی، خواستار رأی گیری برای انتخاب جانشین پدرش شد. وی همچنین با ترک این جلسه همراه با سه نفر دیگر از رهبران طالبان گفت: من مخالف انتخاب ملا اختر منصور به عنوان رهبر طالبان هستم. شبکه الجزیره نیز در خبری از مخالفت برادر ملا عمر با انتخاب " اختر منصور " به عنوان رهبر جدید طالبان خبر داد.


افزایش اختلافات درون طالبان درحالی است که درگیری دولت افغانستان با این گروه تروریستی همچنان ادامه دارد. مقامات افغانستان چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند ملا عمر، سرکرده طالبان در آوریل ۲۰۱۳(فروردین ۹۲) درگذشته است؛ مسأله ای که سبب شد طالبان از مذاکرات صلح با دولت عقب نشینی کنند. وزیر خارجه افغانستان ابراز امیدواری کرده است با توجه به نزدیکی اختر منصور به دولت پاکستان که بر مذاکرات با طالبان نظارت دارد، مذاکرات صلح بار دیگر از سر گرفته شود.