اوضاع نگران‌کننده یمن

به گزارش افکارخبر، " غزالی بابکر " رییس تیم اعزامی سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز، در یک نشست مطبوعاتی در امان اظهار داشت که اوضاع بهداشتی و انسانی در یمن نگران کننده است.

به گفته خبرگزاری فرانسه، بابکر افزود: پاسخ های بین المللی به این بحران انسانی بسیار ضعیف است و نوعی کوتاهی و سهل انگاری در آن به چشم می خورد. سطح نیازها بسیار بالاست و در حد توان سازمان های امدادرسانی موجود نیست.

بابکر خاطرنشان کرد که با توجه به خشونت های مستمر، دست یافتن به خدمات بهداشتی کیفی و برخورداری از مراقبت بهداشتی برای یمنی ها؛ از زنان باردار گرفته تا مجروحان جنگی، دشوار است.

تی یری گوفو هماهنگ کننده برنامه های سازمان پزشکان بدون مرز در یمن هم اظهار داشت که سطح نیازهای افراد بسیار بالا است و مردم باید فورا به نیازهای اصلی خود دسترسی پیدا کنند.

تیم پزشکان بدون مرکز از طرفهای درگیر در یمن خواست تا به مراکز پزشکی و کادر پزشکی احترام بگذارند و زمینه رسیدن کمکهای لازم و انتقال سریع بیماران به مراکز پزشکی را فراهم کنند.

سازمان پزشکان بدون مرز پیشتر هشدار داده بود که بخش بهداشت و درمان یمن، پس از 4 ماه تجاوز مستمر سعودی ها، به زودی از کار خواهد افتاد.