اولین اقدام «جو بایدن» برای حضور در انتخابات آمریکا

به گزارشافکارخبر،اسپانیک اعلام کرد: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا، " کیت بدینگ فیلد " سخنگوی سابق کمپین ریاست جمهوری را به عنوان مدیر جدید ارتباطات خود انتخاب کرده است.

این اقدام جو بایدن موجب افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص احتمال شرکت وی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی شده است.

کاخ سفید افزود: معاون رئیس جمهور آمریکا امروز(دوشنبه) کیت بدینگ فیلد را به عنوان مدیر ارتباطات معرفی کرده است.

بدینگ فیلد پیش از این سخنگوی کمپین انتخاباتی جان ادواردز سناتور آمریکایی در رقابت های انتخاباتی ۲۰۰۸ میلادی بوده است. وی قبلا پست های مختلفی در کاخ سفید و صنعت داشته است.

این در شرایطی است که براساس گفته‌‌های یک دموکرات ارشد آمریکایی، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا رضایت باراک اوباما برای ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور را کسب کرده است.

در حالی که بایدن تاکنون قصد و نیت خود برای ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری را نه تأیید و نه رد کرده است، اما این موضوع طی ضیافت ناهار که روز دوشنبه و با حضور اوباما و بایدن برگزار شد، مطرح شد. منابع ناشناس به سی‌ان‌ان می‌گویند که اوباما به صراحت گفته است که بایدن را از ورود به رقابت‌ها منع نخواهد کرد.

بایدن همچنین با سناتور الیزابت وارن، منتخبِ ایالت ماساچوست دیدار کرد و از قصد خود برای ورود به رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با وی سخن گفت.