یمنی ها، القاعده را از شهر بعدان بیرون راندند

به گزارشافکارخبر،نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با تمام قدرت مناطق مختلف یمن را از عناصر القاعده و مزدوران عربستان پاک سازی می کنند و به تازگی موفق شدند شهر بعدان را از عناصر القاعده و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی(رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که از سوی عربستان حمایت می شود) به طور کامل پاک سازی کنند و چند انبار مهمات و تعدادی خودرو و یک عراده تانکِ آن ها را منهدم کردند.

بر پایه این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی همچنین به پیشروی در شهر تعز مرکز استان تعز ادامه دادند و با وجود حملات هوایی جنگنده های سعودی، به سوی مناطق الضباب و الربیعی پیش رفتند و توانستند دروازۀ غربی تعز، فرودگاه قدیمی، قرارگاه تیپ ۳۵، پایگاه نظامی استراتژیک حدائق الصالح، ارتفاعات الجراجز، الحبیصنه و جبیل سلمان و منطقه وادی الدحی را تحت کنترل خود درآورند و به سوی ساختمان استانداری نیز پیشروی می کنند. منطقه الروضه نیز همچنان تحت محاصره این نیروهاست.
از سوی دیگر، تلاش سعودی ها برای بازپس گیری پایگاه نظامی دار النصر در استان جیزانِ عربستان، با ایستادگی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، ناکام ماند و در این عملیات ۳ عراده تانک عربستانی منهدم شد. نیروهای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، همچنین استحکامات اطراف پایگاه نظامی جلاح را تخریب کرده و بولدوزر سعودی ها را که در تلاش برای ایجاد خاکریز بود، به عقب نشینی واداشتند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین یک دستگاه خودروی برادلی را در پایگاه نظامی المعزاب واقع در استان جیزانِ عربستان منهدم کردند و یک فروند هواپیمای شناسایی را نیز بدون هیچ آسیبی به زمین نشانده و به غنیمت گرفتند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، در واکنش به تجاوزات عربستان و محاصره مردم یمن وارد عمل شده و عملیات " جنوب عربستان در برابر جنوب یمن " را در دستور کار قرار داده اند.

"استفان دوژاریک" سخنگوی سازمان ملل متحد هشدار داد که اوضاع جمعیت ۳ میلیون نفری استان تعز بدتر شده است و مردم این استان در بحبوبه درگیری ها از خدماتی همچون آب و بهداشت محرومند و اصلی ترین بیمارستان مرکز این استان در حملات هوایی عربستان تخریب شده است.