تحقیقاتFBIدرباره دلال‌های اسلحه‏‎اسرائیلی

به گزارشافکارخبر،روزنامه «هاآرتص» جمعه گزارش داد بیش از ۲۰ اسرائیلی که در سراسر جهان دلالی اسلحه می‌کنند، در معرض تحقیق و بازجویی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به این اشخاص را از تحقیقات محرمانه پلیس «اف بی آی» در سال ۲۰۱۳ کسب کرده است. طبق این اسناد، این دلال‌های اسرائیلی متهم به رشوه‌‌خواری و فرار از مالیات در معاملاتی هستند که در آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی انجام داده‌اند.

«گال هرش» فردی که اخیرا به عنوان رئیس پلیس رژیم صهیونیستی منصوب شده، یکی از دلالانی است که اف‌بی‌ای در حال تحقیق و بررسی معاملاتی است که او انجام داده است. یک منبع در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته، تحقیقات اف‌بی‌آی آغاز شده زیرا پول آمریکایی‌ها در برخی از این معاملات دخیل بوده است.

با این وجود، وزارت جنگ اسرائیل برای این دلالان اسلحه مجوز صادر کرده است. در پاسخ به چرایی این اقدام بود که یک منبع در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد، وزارت دادگستری اسرائیل از انجام این تحقیقات مطلع بوده اما این وزارتخانه از این ماجرا خبر نداشته است.

هفته گذشته بود که «گیلاد اردان» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «گال هرش» را به عنوان رئیس پلیس جدید رژیم صهیونیستی برگزیده است.

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش داد، یکی از این کشورها از اسرائیل خواسته تحقیقات قضایی علیه «گال هرش» را آغاز کند. این کشور که نامی از آن نیامده، یک سند مشروح از تردیدها و بدگمانی‌هایی که علیه هرش وجود دارد و همین طور دخالت او در این معاملات تسلیحاتی و ارتباطات او با سیاستمداران سابق، برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، یک تیم قضایی ویژه قرار است برای بررسی شکایت این کشور و همین طور شکایت دیگری که علیه هرش در واحد ۴۳۳ پلیس مطرح شده، دیدار کند.

همزمان نیز کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی نیز در حال انجام تحقیقات درباره شرکتهایی است که هرش از سال ۲۰۱۳ با آنها در ارتباط بوده است. این تحقیقات علاوه بر آمریکا و اسرائیل، شامل سایر کشورها نیز بوده است.