عربستان از آمریکا ناو جنگی می‌خرد

به گزارشافکارخبر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: منابع آگاه اعلام کردند ممکن است که توافق بین عربستان و آمریکا در زمینه خریداری این دو ناو جنگی تا پایان سال جاری میلادی صورت گیرد.


بر پایه این گزارش، فروش این دو ناو جنگی با ارزش بیش از یک میلیار دلار سنگ‌بنای برنامه میلیاردها دلاری مدرن کردن کشتی‌های قدیمی ساخت آمریکا است که بخشی از ناوگان دریایی عربستان را تشکیل می‌دهد. این برنامه شامل قایق‌های جنگی کوچکتر نیز خواهد بود.


منابع آگاه از مذاکرات آمریکا و عربستان این هفته به خبرگزاری رویترز گفتند: آخرین مراحل قرارداد فروش دو ناو جنگی ممکن است تا پایان سال جاری انجام شود.


رومن شوایتزر تحلیلگر در " گوگنهام سکیوریتز " گفت: سفر شاه سعودی به آمریکا ممکن است بسترساز درخواست‌های زیاد خریداری تجهیزات نظامی از سازندگان آمریکایی باشد.


مسئولان آمریکایی و سعودی همچنین درحال نهایی کردن جزئیات قراردادی ۱.۹ میلیارد دلاری برای خرید ۱۰ بالگرد از نوع " ام‌اچ۶۰آر " هستند که می‌تواند در عملیات جنگی ضد زیردریایی و مأموریت‌های دیگر استفاده شود.


شرکت " سکورسکی ایرکرافت " زیرمجموعه " یونایتد تکنولوژی گروپ " و شرکت لوکهید مارتین این بالگردها را می‌سازند. در ماه ژوئن گذشته، شرکت سکورسکی اعلام کرد که عربستان درخواست بزرگ دیگری برای خرید بالگردهای " بلک هوک " را بررسی می‌کند و این کشور در تلاش برای افزایش ناوگان کنونی خود است که شامل ۸۰ هواپیما می‌باشد.


یکی از بزرگترین قراردادهای عربستان با شرکت‌هایی که مقر آنها در واشنگتن است، در سالهای اخیر همان قرارداد ۱۳ میلیارد دلاری برای خرید خودروهای زرهی سبک بود که خبر آن در فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام شد. این خودروها را بخش کانادایی شرکت جنرال دینامیک می‌سازد.


شرکت بوئینگ نیز ۸۴ جنگنده اف۱۵ برای عربستان در چارچوب قراردادی ۳۳.۴ میلیارد دلاری می‌سازد. این قرارداد شامل ده‌ها بالگردی است که شرکت سکورسکی می‌سازد.