به گزارشافکارخبر،جنگ داخلی گروه های مسلح با یکدیگر در منطقه القدم نزدیک به منطقه حجر الاسود در جنوب دمشق ادامه دارد.

برخی منابع آگاه تاکید کردند که درگیری های شدید میان گروه تروریستی داعش و جنبش موسوم به جند الشام و برخی گردانهای افراطی دیگر صورت گرفت که به کشته شدن دهها نفر از عناصر مسلح دو طرف انجامید.

بنا بر آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، عناصر مسلح جیش الاسلام نیز به مواضع داعش در منطقه الزین در حجر الاسود در جنوب دمشق حمله کردند و دست کم ۲۲ نفر از عناصر داعش را به هلاکت رساندند.

ترکی حسن کارشناس مسایل نظامی سوریه روز پنجشنبه در گفتگو با العالم اظهار داشت: درگیری کنونی میان داعش و جند الشام در القدم و حجر الاسود در جنوب دمشق، امری طبیعی است و این درگیری تاکنون خسارتهای بسیاری برای دو طرف به دنبال داشته است.

ناظران بر این باورند که این درگیری در چارچوب تلاش کشورهای حامی این گروه های مسلح با هدف غلبۀ یکی از این گروه ها بر دیگر گروه های تروریستی صورت میگیرد تا در هر روند مذاکراتی که ممکن است از طریق تحرکات سیاسی در منطقه شکل بگیرد، برگ برنده ای در اختیار داشته باشند.

عناصر مسلح از زمانی که نیروهای ارتش سوریه برای اخراج آنها از منطقه غوطه شرقی تلاش کردند، از منطقه حجر الاسود به عنوان پایگاهی برای حمله به دمشق استفاده می کنند.

در سایه درگیری میان گروههای مسلح که با یکدیگر در جنوب دمشق در حال جنگ هستند، برخی منابع نظامی سوریه تاکید کردند که نیروهای ارتش با دقت تمام روند حوادثرا دنبال می کنند و نسبت به هرگونه تحرک تروریست ها در مناطق دیگر هوشیار و آگاه هستند.
فیلم