به گزارشافکارخبر،خبرنگار ما در سوریه از کشته شدن ۱۰ نفر و مجروح شدن ۴۰ نفر دیگر در انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر لاذقیه خبر داد و تاکید کرد که این انفجار یک روز بعد از خنثی سازی دو خودروی بمب گذاری شده در لاذقیه توسط نیروهای امنیتی و دستگیری تعدادی از کسانی که مسوول بمب گذاری آنها بوده اند رخ داده است.

خبرنگار العالم گفت که انفجار در میدان الحمام، انفجار حفره بزرگی از خود به جا گذاشته که نشانگر حجم زیادی مواد منفجرۀ استفاده شده در آن است. انفجار همچنین صدمات زیادی به اموال شهروندان وارد کرده چنان که چند خودرو به طور کامل سوخته اند و حتی برخی خانه ها آسیب دیده اند.

یک شاهد عینی روز پنجشنبه به شبکه خبری العالم گفت که بعد از شنیده شدن صدای انفجار قوی خرده های شیشه از هر طرف به سوی مردم پرتاب شده و باعثزخمی شدن عابران در خیابان شده است. وی تاکید کرد که گروههای تروریستی تاثیری روی مردم ندارند و آنها باز هم با گشودن مغازه های خود به زندگی و کار ادامه می دهند.

دهها شهید و مجروح، حاصل انفجاری است که یکی از میادین شلوغ لاذقیه را هدف گرفت اما مردم باز هم بر ادامه پایداری و مقاومت اصرار می ورزند.

یک شاهد عینی دیگر گفت که خودروی آتش گرفته ای را با کمک سایرین خاموش کرده که در آن یک جسد سوخته بود ودیگری می گوید در نزدیکی میدان یک مدرسه پسرانه هست که اگر تعطیل شده بود تعداد زیادی از کودکان دانش آموز نیز قربانی این انفجار می شدند.

گروههای تروریستی که به بمباران بازارها و محله ها اکتفا نکرده اند اینک با خودروهای بمب گذاری شده تلاش می کنند تا روحیه اهالی را به خصوص بعد از پیشروی های چشمگیر ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه تضعیف کنند.
فیلم