آزادی روحانی بارز بحرینی در پی شعله‌ور شدن خشم مردم

به گزارشافکارخبر،به دنبال بازداشت ظالمانه شیخ الجدحفصی از سوی نیروهای آل خلیفه در بحرین در عصر روز شنبه(۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵)، انقلابیون بحرینی با حضور در خیابان ها و میادین شهرهای مختلف، مخالفت خود را با بازداشت شیخ الحدحفصی اعلام کردند.

اعتراضات گسترده انقلابیون بحرینی که در شعار " شما آزاده هستید " تجلی پیدا کرد، باعثاختلال در رفت و آمد در خیابان های بحرین از جمله درجاده بین المللی التحریر شد که بحرین را به تنها گذرگاه زمینی با سرزمین حجاز متصل می کند.

همچنین رفت و آمدها در خیابان ۱۴ فوریه که به پایتخت منامه متصل می شود، میدان عبد الکریم که خیابان های مهم زیادی به آن متصل هستند، پل شهر عیسی خیابان خط النار که به منامه منتهی می شود، تقاطع مهم الدوحه، خیابان زاید که به شهر الرفاع منتهی می شود، پل الحدّ در جزیره المحرّق، خیابان البدیّع و خیابان النخیل، مختل شد.

درنتیجه این ازدحام و اختلال در رفت و آمدها، نیروهای وابسته به رژیم آل خلیفه بعد از اینکه کنترل اوضاع را از دست دادند، مجبور شدند که خیابان ها و میادین را ببندند.

درنتیجه موفقیت چشمگیر دراین روشهای جدید انقلابیون بحرینی، رفت و آمد در برخی از خیابان ها به مدت چهار ساعت متوقف شد و این مساله نشان داد که سرویس های امنیتی رژیم آل خلیفه که اکثراً از مزدوران خارجی هستند، توان کنترل اوضاع را ندارند.

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین همراه با این تحرک گسترده مردمی که بار دیگر قدرت میدانی انقلابیون بحرینی را اثبات کرد، اعلام کرد بازداشت شیخ الجدحفصی حماقتی خطرناک است.

مردم انقلابی بحرین در شعارهای خود، بازداشت شیخ الجدحفصی را تعرضی آشکار را درحق علما و روحانیون توصیف کردند.

درپی گسترش این اعتراضها سرانجام مسؤولان نظام آل خلیفه مجبور شدند شیخ الجد حفصی را عصر دیروز(یکشنبه) آزاد کنند.

نیروهای امنیتی علاوه بر شیخ الجد حفصی دختر و یکی از همراهانش را نیز در یکی از ایست و بازرسی های جزیره " ستره " بازداشت کرده بودند.