عراق هنوز از ما کمک نخواسته است

به گزارشافکارخبر، ایتارتاس اعلام کرد: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با بیان این مطلب که هرگونه تلاش برای براندازی دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه بر خلاف قوانین بین الملل است، گفت: اقدامات ما در سوریه علنی است و با دعوت دولت سوریه انجام می شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر آمادگی روسیه برای تعامل با آمریکا گفت: تماس های ما با واشنگتن ادامه دارد. ما برای مبارزه با تروریسم به آمریکاییها پیشنهاد همکاری داده ایم و در انتظار واکنش به این پیشنهاد هستیم.

از سوی دیگر، لاوروف از آمادگی روسیه برای برقراری ارتباط با ارتش آزاد سوریه سخن گفت و ادامه داد: از «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا خواسته ام که اطلاعاتی درباره این ارتش فرضی در اختیار ما قرار بدهد و اینکه این ارتش از سوی چه کسی رهبری می شود.

وی ادامه داد: ما این مسئله را که حاضر به برقراری رابطه با ارتش آزاد سوریه هستیم کتمان نمی کنیم اما تا به حال هیچ کس به ما اطلاعاتی در این زمینه نداده است.

لاوروف درباره عراق نیز تاکید کرد: من اظهارات «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق را مبنی بر اعلام رضایت از کمک نظامی روسیه شنیده ام. وی بعد از عملیات موفقیت آمیز جنگنده های روسی در سوریه علاقه مندی خود را ابراز داشت. اما تاکنون بغداد به طور رسمی از مسکو درخواست کمک نکرده است.