عربستان فقط به فکر ریختن خون اعراب است

به گزارش افکار خبر، " ولید المعلم " وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری " المیادین " گفت که داعش هم اکنون و پس از ۹ هزار حمله هوایی آمریکا در سوریه، قدرتمندتر شده و بیشتر گسترش یافته است.

وی گفت: آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، حق حاکمیت سوریه و منشور سازمان ملل را نقض کردند.

وزیر امور خارجه سوریه اضافه کرد کشورهایی که از حملات هوایی روسیه علیه تروریست‌ها نگران شده‌اند، همان‌هایی هستند که از پنج سال پیش به توطئه علیه سوریه پرداخته‌اند.

وی افزود: " ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری باهوش، باتجربه بوده و می‌داند که چه چیزی می‌خواهد.

معلم اضافه کرد: اگر کشورهای همجوار سوریه قطعنامه‌های سال گذشته سازمان ملل را اجرا می‌کردند ۷۰ درصد از مشکل تروریسم در این کشور حل می‌شد.

وی تاکید کرد که برای مقابله با تروریسم باید حداکثر همکاری میان سوریه و عراق وجود داشته باشد.

وزیر امور خارجه سوریه هشدار داد که اگر ترکیه بخواهد که امنیت ملت خود را تامین کند باید از تجربه‌ کشورهای دیگر به خوبی استفاده کند و گر نه تروریسم به این کشور می‌رسد.

معلم گفت: دیدگاه مشترکی میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای به موفقیت رساندن طرح‌های اسرائیل وجود دارد.

وی در ادامه این مصاحبه گفت که روسیه به پایبندی خود در چارچوب حق حاکمیت سوریه وفاداری کرد و دمشق به تدریج در حال از دست دادن اطمینان خود به تاثیرگذار بودن شورای امنیت سازمان ملل است.

وزیر امور خارجه سوریه اضافه کرد که ایمان و اطمینان داریم که بر تروریسم پیروز خواهیم شد و ملت سوریه پایدار بوده و اعتقاد دارد که جنگش علیه تروریسم جنگ تعیین سرنوشت است

وی افزود: از تمام کسانی که در حال توطئه گری علیه سوریه هستند می‌خواهم که محاسبات خود را یک بار دیگر انجام دهند و هرگز در صداقت و حمایت همپیمانان خود تردید نکرده‌ایم و هر میزان که در میدان نبرد به پیش رفتیم این حمایت‌ها افزایش یافته است.

المعلم اضافه کرد: عربستان سعودی هرگز به فکر فقرا، آموزش یا موضوع فلسطین نیست و فقط به فکر ریختن خون اعراب است و اظهارات مقامات سعودی درباره بشار اسد ناشی از خشم و کینه است.

وی افزود: عربستان راه حل سیاسی در یمن و سوریه را به تاخیر می‌اندازد چون راه حل، خونریزی را پایان داده و نقش عربستان در توطئه‌گری را به پایان می‌رساند.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: هرگاه ترکیه و اردن مرزهای خود را بستند و مانع از ورود تروریست‌ها شدند، بحران سوریه طول نخواهد کشید.

وی افزود: مهاجران سوریه فقط ۲۰ درصد از حجم مهاجرانی که به اروپا می‌روند را تشکیل می‌دهد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت که خارج شدن هر سوری از سوریه خسارتی برای کشور به شمار میآید و به همه سوریها برای بازسازی سوریه احتیاج داریم.