اولین واکنش امارات به حمله موشکی به عدن

به گزارشافکارخبر، بامداد امروز سه‌شنبه اعلام شد «هتل قصر» محل اقامت موقت «خالد بحاح» در شهر عدن هدف حملات موشکی قرار گرفته است.


شبکه «المیادین» لحظاتی بعد از کشته شدن ۲۰ افسر اماراتی در این حمله خبر داد و گفت که این نظامیان مسئولیت حفاظت از محل اقامت بحاح را بر عهده داشتند.


«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات در اولین واکنش این کشور به حملات مذکور ادعا کرد این اقدامات جز تلاشی ناامیدانه از طرف انصارالله و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن نیست؛ کسانی که به ادعای وی بر تخریب یمن اصرار دارند.


بر اساس گزارش وبگاه خبری «۲۴» امارات، قرقاش در ادامه مدعی شد که انصارالله از لحاظ میدانی عقبگرد داشته و اکنون با اینگونه اقدامات قصد جبران دارد.

وی سپس ادعا کرد: شایعه‌های شبکه‌های ایران و دیگر شبکه‌ها مانند المیادین، المنار و السفیر پیش‌بینی شده است اما اینکه شبکه «روسیا الیوم» بحران یمن(را به شکل کنونی) پوشش دهد قابل انتظار نبود، آیا ایران در تحریریه خبر آن دخالت دارد؟.

انعکاس واقعیت یمن در برخی رسانه‌ها که پیش از این کمتر انعکاس می‌یافت به دلیل افزوده شدن بر آمار کشته‌های غیرنظامی مانند حمله عربستان به کاروان عروسی در تعز یمن، بیشتر شده و همین امر سبب نگرانی عربستان و امارات شده که بیشترین حملات را در یمن انجام می‌دهند.

شکبه روسیا الیوم(شبکه عربی راشاتودی) نیز اعلام کرد که در حمله موشکی به عدن چندین افسر اماراتی کشته شدند.