آل سعود تنها به دنبال ریختن خون اعراب است

به گزارش افکارخبر، " ولید معلم " تأکید کرد: طرح روسیه علیه گروه تروریستی داعش از ماه ها پیش آماده شده بود و اعلام حمله، تحلیلگران را غافلگیر کرد.


وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: روسیه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت - در چارچوب سازمان ملل - در عرصه بین المللی و منطقه نقش ایفا می کند.



وی افزود: روسیه بی تردید پیروز می شود، زیرا بر خلاف آمریکا با هماهنگی با ارتش سوریه با تروریست ها می جنگد؛ و در این حملات در چارچوب حفظ حاکمیت سوریه، به تعهدات خود عمل کرده است.



وزیر امور خارجه سوریه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را " رهبری هوشمند و کارآزموده " توصیف کرد که به آنچه می خواهد، آگاهی دارد.



وی تاکید کرد: اگر کشورهای همسایه به اجرای قطعنامه های سال گذشته شورای امنیت وفادار بودند؛ ۷۰ درصد مشکل تروریسم حل می شد.



ولید معلم خاطر نشان کرد: سوریه به تدریج در حال از دست دادن اعتماد خود به کارآمدی شورای امنیت است.



به گفته ولید معلم، آمریکا و متحدانش در ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا، حاکمیت سوریه و منشور سازمان ملل را نقض کردند.



رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه افزود: کشورهایی که از حملات روسیه به تروریسم نگرانند؛ همان کشورهایی هستند که در ۵ سال گذشته علیه سوریه توطئه کرده اند.



وی یادآوری کرد: اسرائیل آنچه را در لبنان انجام داده بود؛ در سوریه تکرار کرد و با گروه های تروریستی[در سوریه] ارتباط دارد.



به اعتقاد ولید معلم، دیدگاه مشترکی میان رژیم اسرائیل و برخی کشورهای منطقه برای همکاری در راستای پروژه تل آویو برای سیطره بر منطقه وجود دارد.



* داعش پس از حملات ائتلاف آمریکا قدرتمند تر شد

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: پس از ۹ هزار حمله هوایی که آمریکا می گوید عیه داعش انجام داده است، این گروه ترویستی قدرتمند تر شد، و مناطق بیشتری را اشغال کرد.



وی افزود: ترکیه اگر می خواهد امنیت مردمش را تامین کند، باید مطالعه ژرفی درباره تجارب ملل دیگر داشته باشد؛ در غیر این صورت باید منتظر چرخش تروریسم به سمت خود باشد.



ولید معلم همچنین بر لزوم عمیق تر شدن هماهنگی میان سوریه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.



رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه گفت: هرگز درباره صداقت و حمایت متحدان مان دچار تردید نشدیم و هر چه در میدان جنگ پیش رفتیم، این حمایت عمیق تر شد.



وزیر امور خارجه سوریه درباره نقش عربستان در منطقه اظهار داشت: عربستان سعودی[بر خلاف تبلیغاتش] به مبارزه با فقر و ترویج دانش و مسئله فلسطین نمی اندیشد و تنها به ریختن خون مردم عرب، فکر می کند.



وی افزود: اظهارات سران سعودی درباره رئیس جمهور بشار اسد ریشه در خشم و کینه آن ها دارد.. عربستان مانع راه حل سیاسی در یمن و سوریه می شود، زیرا این راه حل به خونریزی ها و نقش توطئه آمیز ریاض پایان می دهد.



ولید معلم خاطر نشان کرد: زمانی که ترکیه و اردن به کنترل مرزهای خود و جلوگیری از ورود تروریست ها عمل کنند؛ بحران سوریه به درازا نخواهد کشید.



معلم درباره آوارگان سوری نیز گفت: خروج هر شهروند سوری برای کشور خسارت به بار می آورد و برای بازسازی سوریه، به تک تک مردم سوریه نیازمند خواهیم بود.



وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه ۲۰ درصد مهاجرانی که به اروپا می روند سوری هستند، گفت: "اروپا اکنون بهای اشتباه های سیاسی خود - از ابتدای بحران تاکنون- را در قبال سوریه می پردازد."