به گزارشافکارخبر، مسئولان وزارت بهداشت یمن نسبت به شیوع بیماری‌های مختلف به دلیل استفاده رژیم سعودی از بمب‌ها و سلاح‌های ممنوعه علیه مردم هشدار دادند.


سایت خبری " المؤتمر نت " به نقل از دکتر عبد الإله العزی مدیر دفتر بهداشت استان صعده نوشت: در پی بمباران‌های مداوم جنگنده‌های سعودی و انتشار گازهای سمی بمب‌های ممنوعه به کار گرفته شده در این حملات، بیماری‌های مختلفی در استان صعده در حال شیوع است.


دکتر العزی با بیان این نکته که تاکنون حملات هوای سعودی‌‌ها در صعده حدود ۱۲۰۰ شهید و ۲۵۰۰ مجروح بر جای گذاشته است، از تخریب کامل ۵ بیمارستان و ۳ درمانگاه در این استان خبر داد.


دکتر ایمن احمد مذکور مدیر بهداشت استان حجه نیز ضمن محکومیت جنایات ائتلاف عرب به رهبری عربستان علیه مردم یمن گفت: ۷۶ پزشک خارجی عضو کادر بهداشت و درمان استان صعده در پی بمباران‌های آل‌سعود، این استان را ترک کرده‌اند.

وی ضمن انتقاد از محاصره این استان و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی تأکید کرد: آمبولانس‌های ما به دلیل نبود بنزین امکان خدمت‌رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان جنگ را ندارند.

جنایات رژیم سعودی علیه مردم بی‌گناه یمن تحت حمایت اسرائیل و کشورهای غربی مدعی حقوق بشر و با سکوت سازمان‌های بین‌المللی ادامه دارد.