افزایش آمار قربانیان مغربی در منا

به گزارشافکار خبر،وزارت خارجه مغرب پس از گذشته دو هفته از حادثه منا اعلام کرد که ۲۷ نفر از حجاج این کشور جان خود را از دست دادند، ۱۱ نفر مفقود شده و ۵ تن هم زخمی شده‌اند.

این آمار در شرایطی اعلام شد که در ابتدا مقامات مغربی مدعی بودند که فردی از اتباع این کشور در حادثه منا جان خود را از دست نداده است اما پس از اعتراضات مردم به ویژه خانواده‌های قربانیان در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصاویر نزدیکانشان در رسانه‌ها محمد ششم پادشاه مغرب تیمی از وزارت خارجه و بهداشت این کشور را برای بررسی اوضاع به عربستان اعزام کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد که مقامات مغربی با برگزاری تظاهرات خانواده‌های قربانیان مغربی در مقابل پارلمان این کشور در شهر رباط مخالفت کرده‌اند.

خانواده‌های مغربی از بی‌توجهی دولت این کشور نسبت به حادثه دیدگان منا به دلیل روابط حسنه با دولت ریاض اعتراض دارند و خواستار احقاق حقوق خود هستند.

درحالی که عربستانی‌ها مدعی بودند که ۷۰۰ نفر در حادثه منا جان خود را از دست داده‌اند پس از گذشته دو هفته اعلام کردند که تعداد قربانیان نزدیک هزار نفر است.

عدم شفافیت مقامات سعودی در انتشار اخبار مربوط به قربانیان حادثه منا دولت ترکیه را نیز به واکنش واداشته به طوری که دیروز رئیس هیئت امور دینی این کشور اعلام کرد که پس از بررسی اظهارات شاهدان عینی مشخص شده که تعداد قربانیان بیش از ارقام اعلام شده توسط عربستان است و ترکیه در نظر دارد تا تیمی را برای بررسی اوضاع به جده اعزام کند.