روسیه: سلاح‌های آمریکا در دست تروریست‌ها

به گزارشافکارخبر،" سرگی لاوروف " اعلام کرد: مسکو شک ندارد که بخش عظیمی از محموله های تسلیحاتی که آمریکا به مخالفان سوری می دهد، به دست تروریست ها می رسد.
سایت روسیا الیوم تأکید کرد، هواپیماهای آمریکا اخیراً نزدیک به ۵۰ تَن محموله تسلیحاتی در استان حسکه در شمال شرق سوریه فروریختند.

لاوروف قبلاً نیز در مصاحبه با شبکه ان تی وی روسیه گفته بود: افتادن خودروهای تویوتا به دست داعش مساله بسیار مهم و خطرناکی است.
لاوروف امروز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با لوئیز موشیکیوابو همتای روآندائی خود در مسکو گفت: شرکای غربی روسیه که قبلاً از مسکو می خواستند با " ارتش آزاد سوریه " ارتباط برقرار کند، امروز درباره ائتلافی جدید به نام " گروه های دمکراتیک سوریه " صحبت می کنند.
این در حالیست که برخی از گروه های زیرمجموعۀ " گروه های دمکراتیک سوریه " قبلاً با داعش همکاری کرده بودند.

لاوروف از آمادگی دولت روسیه برای همکاری با طرف های بین المللی برای بهبود وضعیت انسانی و مبارزه با تروریسم در سوریه خبر داد و افزود: روسیه همچنین آماده برقراری ارتباط با مخالفان ملی مسلح در سوریه است.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: دولت روسیه از زمان آغاز بحران سوریه همه طرف ها را به اعلام آتش بس برای رساندن کمک های لازم به دست نیازمندان و رفع مشکلات و آلام مردم ترغیب می کرد.
لاوروف گفت: روسیه پس از اینکه عملیات خود را در سوریه با موافقت دولت دمشق آغاز کرد، از همه طرف ها خواست که با مسکو در زمینه هایی همچون مشخص کردن مناطق نامناسب اجرای عملیات نظامی همکاری کنند ولی تاکنون هیچ جوابی از شرکای غربی خود دریافت نکرده است.

لاوروف در پایان سخنان خود اعلام کرد که دولت متبوعش آماده همکاری با همه آژانس های امداد وابسته به سازمان ملل متحد برای بهبود وضعیت مردم سوریه است .