ایران به جای حماس، به غزه پول بدهد!

به گزارش افکارخبر، جروزالم پست در گزارشی مدعی شد ایران باید ۱۰۰ میلیارد دلار اموال بلوکه شده خود را پس از لغو تحریم ها، به جای فراهم کردن کمک های جنگی برای حماس، صرف بازسازی نوار غزه کند.

این روزنامه بامطرح کردن ادعایی مضحک نوشت: ایران می تواند صلح را در خیابانهای غزه برقرار کند و فقر مردم آن را کاهش دهد. ایران باید پس از دریافت میلیاردها دلار اموال خود، آن را صرف بازسازی غزه کند و گردشگری را به این منطقه بازگرداند.

به ادعای جروزالم پست، ایران نقش انکارناپذیری در مناقشه میان رژیم صهیونیستی و حماس داشته است. ایران منابع جنگی و موشک های زیادی در اختیار حماس قرار داده است. این کشور همچنین فناوری و دانش ساخت موشک را در اختیار نیروهای حماس قرار داده است. این نشریه صهیونیستی همچنین مدعی شد از سال ۲۰۰۵، بیش از ۱۵ هزار موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی فلسطین پرتاب شده است. به علاوه، کمک های ایران حماس را قادر ساخت شبکه گسترده ای از تونل های زیرزمینی را در مرزهای رژیم صهیونیستی حفر کند.

به ادعای این نشریه، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی تابستان سال ۲۰۱۴، حدود ۳۰ مورد از این تونل ها را ویران کردند. جروزالم پست در ادامه ادعاهای خود افزود: وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در خصوص تروریسم جهانی، از ایران به عنوان کشور حامی حماس نام برد.

به ادعای این نشریه، غزه نیاز زیادی به کمک های سازمان های امداد رسان دارد. ایران با اجرای توافق هسته ای و رهایی از تحریم های اقتصادی میتواند به مردم غزه در بازسازی نیروگاه های برق، فاضلاب، ایجاد شغل و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

جروزالم پست همچنین بدون اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در تخریب زیرساخت های غزه ادعا کرد: امید به تغییر رویکرد ایران در خصوص حماس و منصرف شدن این کشور از نابودی رژیم صهیونیستی دور از انتظار است. اما اگر سواحل اراضی اشغالی فلسطین با گردشگران پر شود، کار برای نیروهای حماس دشوار خواهد شد. با ایدئولوژی های ایران، احتمال بازسازی نوار غزه بوسیله این کشور نزدیک به صفر است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی اساس خود نوشت: چه ایده خوبی بود اگر کشوری مانند ایران به جای حمایت از تروریسم، غزه را بازسازی می کرد.