ابراهیم جعفری: به ایران، فرانسه و آمریکا هشدار دادیم

به گزارشافکارخبر،ابراهیم جعفری در حاشیه نشست دوم وین درباره سوریه، در گفت‌وگو با «شفق نیوز» تاکید کرد که دستگاه اطلاعاتی کشورش به اطلاعاتی درباره قصد داعش مبنی بر هدف قرار دادن چند کشور از جمله فرانسه دست یافته بود و به کشورهای مذکور این خطر را ابلاغ کرده بود.

وی تصریح کرد: کشورهای فرانسه، آمریکا و ایران از جمله کشورهایی بودند که ما به آنها این خطر را ابلاغ کردیم و هشدار دادیم.

جعفری ادامه داد: داعش از سوریه به عراق امتداد یافت در حالی که ما پیش از این، درباره گسترش دامنه فعالیت این گروه تروریستی به دیگر کشورها هشدار داده بودیم و از همه خواسته بودیم به این هشدار‌ها توجه کنند.

وزیر خارجه عراق افزود: اعضای داعش در عراق حدود یک سال پیش، از ۸۲ کشور به عراق می‌آمدند اما اکنون این تعداد به بیش از ۱۰۰کشور افزایش یافته است این به آن معناست که جامعه بین‌الملل هنوز در مورد این مساله از جدیت مورد نظر برخوردار نیست پس کمک‌های انسانی و حمایت از پناهجویان چه شد؟

وی تاکید کرد: تروریسم خطری برای همه کشورهاست و هیچ جای تردیدی برای مقابله با آن نیست. لذا مسئله نابودی داعش در سوریه تنها یک مشکل سوری نیست بلکه مربوط به تمامی کشورهای جهان است و حوادثاخیر مصر، عراق، لبنان، فرانسه، بزرگترین شاهد بر آن است که داعش یک تهدید جهانی است.

جعفری درباره مدت ابقای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در قدرت نیز گفت: مدت زمان تایید شده، یک سال و شش ماه است و ما بر این باوریم که این اصل به داعش فرصت می‌دهد اراضی جدیدی را اشغال کند و این طرح به نفع داعش است.

وی افزود: راهی جز آتش‌بس و نابودی داعش و در نهایت سپردن سرنوشت دولت دمشق به دست مردم این کشور نیست.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/۱۷۵۹۸۳۵#sthash.igSQc۲۲Q.dpuf