جمله‌ای که برای اوباما دردسرساز شد

به گزارشافکارخبر،«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درست ساعاتی قبل از حملات تروریستی «پاریس» که تکفیری‌های «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفتند در مصاحبه با شبکه «ای بی سی» مدعی شد که آمریکا به هدف خود در مهار داعش دست یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال وقوع حملات پاریس که به کشته شدن ۱۲۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر منجر شد، موجی از انتقادات به سوی اوباما به دلیل مطرح کردن چنین حرفی روانه شد.

اوباما در این مصاحبه گفت: «از همان آغاز، هدف ما مهار(داعش) بود و ما آنها را مهار کرده‌ایم. آنها نتوانستند در عراق و سوریه موفقیت به دست آورند. آنها وارد می شود و خارج می‌شوند اما شاهد پیشروی سیستماتیک داعش در اطراف این قلمروها نیستید».

وی ادامه داد که وظیفه اصلی باقیمانده برای نیروهای آمریکایی از بین بردن فرماندهی اصلی این سازمان تروریستی و نیروگیری از مبارزان سنی برای پیوستن به مبارزه(با داعش) می‌باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «آنچه که هنوز نتوانستیم انجام دهیم، از بین بردن کامل فرماندهی آنها و کنترل ساختار آنها است. ما پیشرفت‌هایی در تلاش برای کاهش جریان مبارزان خارجی داشتیم و بخشی از هدف ما می‌بایست بر نیروگیری موثرتر از شرکای سنی در عراق برای ورود آنها به مبارزه و نه فقط امور دفاعی متمرکز باشد».

این اظهارات اوباما موجی از انتقادات را به همراه داشت به طوریکه یکی از مقامات ارشد کاخ سفید در واکنش به این انتقادات به سی ان ان گفت که این حملات پاریس احتمالاً بعنوان یکی از روزهای بد مبارزه با گروههای تروریستی ایجاد شد.

این مقام کاخ سفید گفت: ما از جمله رئیسجمهور از همان آغاز گفتیم که مبارزه با داعش طولانی است و ممکن است روزهای خوب و بدی در این مبارزه وجود داشته باشد.