ادامه همکاری روسیه با ائتلاف آمریکایی در سوریه

به گزارش افکارخبر به نقل از تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در کاخ کرملین تصریح کرد: روسیه به همکاری با ائتلاف به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه ادامه خواهد داد ولی در صورتی که حادثه ای شبیه سرنگونی هواپیمای روسی توسط ترکیه اتفاق بیفتد، این همکاری به خطر خواهد افتاد.

وی در ادامه ضمن ابراز ناراحتی از اقدام اخیر ترکیه در سرنگونی هواپیمای روسی، گفت: سرنگونی این هواپیما یک اقدام خیانتکارانه از سوی کشوری بوده که مسکو فکر می کرده یک کشور دوست است.

پوتین افزود: به ارتش روسیه دستور داده ام تا همکاری با نیروهای مسلح فرانسه از جمله در زمینه تبادل اطلاعات در خصوص اهداف را افزایش دهند و این مساله بخشی از تلاش برای تشکیل یک ائتلاف گسترده تر بین المللی با کشورهای غربی به شمار می رود.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: ما آماده همکاری با ائتلاف به رهبری آمریکا هستیم ولی بی شک تکرار اتفاقاتی شبیه سرنگونی هواپیمای روسی، قطعا غیر قابل قبول خواهد بود.

پوتین تاکید کرد: من و رهبر فرانسه به توافق رسیده ایم که چگونه در آینده نزدیک بر مبنای همکاری دوجانبه و به طور کلی همکاری با ائتلاف آمریکایی، همکاری های خود را ارتقا دهیم.

دو فروند جنگنده اف 16 ترکیه روز سه‌شنبه یک فروند جنگنده سوخو 24 روسیه را در مرزهای سوریه با ترکیه سرنگون کردند که یکی از خلبانان توسط نیروهای ویژه سوریه نجات پیدا کرد و یکی دیگر قبل از رسیدن به زمین توسط تروریست‌ها هدف قرار گرفت و کشته شد.