ارتش سوریه: اطلاعاتی از افزایش کمک ترکیه به تروریست‌ها داریم

به گزارش افکارخبر به نقل از تسنیم،  فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت ترکیه به‌ازای دستیابی به نفت و آثار باستانی مسروقه از سوریه و عراق به‌بهایی بسیار ناچیز، گروههای تروریستی را به سلاح و مهمات تجهیز می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما اطلاعاتی موثق داریم مبنی بر اینکه دولت ترکیه اخیراً حمایت‌های خود از تروریستها را برای ادامه ارتکاب جنایتهای تروریستی به‌ازای دستیابی به نفت و آثار باستانی مسروقه از سوریه و عراق به‌بهای بسیار ناچیز افزایش داده است.

فرماندهی کل ارتش سوریه افزود: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد وسایط نقلیه از مناطقی که تروریست‌ها بر آن سیطره دارند بدون هیچ مانعی در آمد و شد هستند و از گذرگاه‌های مرزی ترکیه نیز بدون هیچ بازرسی عبور می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که ادعای دولت ترکیه مبنی بر اینکه این وسایط نقلیه کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه است خرافه‌ای بیش نیست، زیرا این کاروانها محموله‌های سلاح و مهماتی است که به دست تروریستها می‌رسد و این خودروها همچنین تروریستهای مجروح را به مراکز درمانی ترکیه منتقل می‌کند.

فرماندهی کل ارتش سوریه افزود که مقامات ترکیه عمداً در مرزهای مشترک خود با سوریه ناامنی ایجاد کرده‌اند که این امر به تسهیل عبور و مرور تروریستها از سوریه به اروپا برای انجام جنایتهای تروریستی کمک می‌کند.

در این بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه آمده است که ترکیه شب گذشته با شلیک چندین خمپاره از کوه "الأقرع" مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

در خاتمه بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه ضمن هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک این‌گونه اقدامات از سوی ترکیه، از جامعه بین الملل خواست که به دولت ترکیه شدیداً فشار بیاورند تا دست از حمایت علنی و غیرعلنی از تروریسم بین المللی بردارد.