العبادی: نیازی به نیروی خارجی در عراق نداریم

به گزارش افکارخبر، دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ویژه عراقی و دستگاه مبارزه با تروریسم نقش بزرگی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش ایفا می کنند و هدف قرار دادن سرکردگان داعش و انجام خطرناک ترین مأموریت‌ها در نبردهای آزادسازی شهرها و بازپس گیری مناطق حیاتی و استراتژیک از تروریستها این قدرت منحصر به فرد نیروهای عراقی را ثابت می کند.

در این بیانیه آمده است که این نیروهای عراقی با موفقیت و به خوبی به وظایف خود در جبهه های مختلف نبرد انجام می دهند و با عزمی راسخ به دنبال آزادی مناطق باقی مانده هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: حیدر العبادی در دیدارهایش با شرکای بین المللی از حمایت های تسلیحاتی و آموزشی و مشورتی آنها از نیروهای عراقی استقبال و در عین حال تاکید می کند که نیازی به نیروهای زمینی خارجی در خاک این کشور نیست.

در پایان این بیانیه آمده است که عملیات نظامی و استقرار هرگونه نیروهای خارجی ویژه یا غیر ویژه در مناطق عراق بدون موافقت و هماهنگی با دولت و احترام کامل به تمامیت ارضی این کشور امکان پذیر نیست.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی در جلسه کمیته نیروهای مسلح کنگره اعلام کرده بود که این کشور برای کمک به عراق در وارد آوردن فشارهای بیشتر به داعش نیروهایی ویژه به این کشور ارسال خواهد کرد.

کارتر افزود که این نیروهای ویژه می توانند به مرور زمان مواضع داعش را بمباران و گروگانها را آزاد و با جمع آوری اطلاعات از مواضع داعش سرکرده های این گروه را به اسارت بگیرد.