عناصر داعش آموزش خلبانی می بینند
به گزارش افکارخبر،  روزنامه الشرق الاوسط در شماره امروز خود به نقل از منابع نظامی لیبی نوشت: تروریستهای داعش برای آموزش خلبانی حداقل از یک دستگاه شبیه ساز کابین خلبان استفاده می کنند.

این روزنامه افزود: مشخص نیست که این تروریستها سیستم شبیه ساز یادشده را از چه منبعی به دست آورده اند. این دستگاه، اندازه یک اتومبیل کوچک و شبیه کابین خلبان است و تمام ابزارها و سیستمهای کنترل برخاستن و فرود و تشخیص موقعیت با خطوط طول و عرض جغرافیایی و تماس با برج مراقبت در آن تعبیه شده است.

این روزنامه تصریح کرد: بازرسان و کارشناسان در لیبی ابتدا تصور می کردند تروریستها این دستگاه را از بخشهای آموزشی فرودگاههای قذافی به یغما برده اند. درحالی که اطلاعات موجود نشان می دهد که این دستگاه، جدید است.. بر این اساس می توان گفت تروریستها این دستگاه را از خارج کشور تهیه کرده اند.

یک مسئول امنیتی نیز که در قالب یک تیم سرگرم تعقیب فعالیتهای داعش در شمال افریقاست، گفت: اطلاعاتی درباره آموزش خلبانی هواپیماهای غیرنظامی به عناصر داعش در لیبی در دست است.

وی افزود: نیروی هوایی لیبی طی ماه گذشته با تسلیحات ضعیف خود بارها به یکی از پایگاههای آموزشی داعش حمله کرد اما نتیجه قابل ملاحظه ای بدست نیاورد.