به گزارش افکارخبر، یوشیهده سوگا سخنگوی دولت ژاپن امروز جمعه تاکید کرد: واحد جدید اطلاعاتی ضد تروریستی قرار است در وزارت خارجه ژاپن تشکیل شود.

واحد جمع آوری اطلاعات مقابله با تروریسم ژاپن پیش از این قرار بود تا آوریل 2016 میلادی تشکیل شود ولی به علت وقوع حملات تروریستی پاریس، تشکیل این واحد اطلاعاتی چهار ماه زودتر انجام خواهد شد.

سوگا در ادامه تصریح کرد: ژاپن باید جمع آوری اطلاعات را به عنوان بخشی از تلاش مربوط به مقابله با تروریسم افزایش دهد. ما همه تلاش خود را در سراسر کشور انجام خواهیم داد تا از تروریسم جلوگیری کنیم.

سخنگوی دولت ژاپن گفت: کارکنان واحد جمع آوری اطلاعات ضد تروریستی به زبان‌های مختلف و مهارت های گوناگون مجهز خواهند بود و به مناطق مختلف جهان که مظنون به فعالیت های تروریستی هستند مثل خاورمیانه و جنوب شرق آسیا و شمال غرب آفریقا، اعزام خواهند شد.

این واحد اطلاعاتی احتمالا شامل مقام های وزارتخانه های خارجه و دفاع ژاپن نیز خواهد بود. پس از ربوده شدن دو شهروند ژاپنی و کشته شدن آنها توسط تروریست های داعش در اوایل سال 2015 میلادی، دولت ژاپن کمیته ضد تروریستی را برای گفتگو در خصوص راه های ارتقای امنیت و اطلاعات تشکیل داده است.

ژاپن همچنین قصد دارد قابلیت های مقابله با تروریسم را در آستانه برگزاری نشست گروه 7 ارتقا دهد. این اجلاس سال آینده در غرب ژاپن برگزار خواهد شد.