احتمال استفاده داعش از تسلیحات کشتار جمعی

گروه بین الملل،این روزنامه به نقل از گزارش تازه پارلمان اروپا نوشت این متخصصان توانایی ساخت تسلیحات مرگبار را برای گروه تروریستی داعش دارند.

 

 

به گزارش افکارخبر،دی ولت افزود: داعش در گذشته و حال صدها جنگجوی خارجی متخصص دارد.

 

 

بنابر اعلام این رسانه آلمانی، گروه تروریستی داعش احتمالا برنامه هایی را برای استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در حملات آینده خود را دارد.

پیش از این نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که بیش از 30 هزار تبعه خارجی در صفوف گروه تروریستی داعش در حال جنگ هستند.

در این گزارش آمده است که شمار جنگجویان خارجی داعش طی 9چند ماه حدود 70 درصد افزایش یافته که این امر نگرانی بسیاری را به وجود آورده است، زیرا پدیده داعش بدین ترتیب از محدوده جغرافیایی قبلی خود گسترش یافته و به مناطق دیگر مانند اروپا که قبلا تصور می شد از ثبات و امنیت برخوردارند، رسیده است.

گزارش پارلمان اروپا همچنین هشدار می دهد که در حال حاضر شهروندان اروپایی خطر استفاده گروههای تروریستی از مواد شیمیایی، میکروبی، رادیواکتیو یا هسته ای را در حمله به اروپا جدی نمی گیرند.

در این گزارش همچنین به دولتهای اتحادیه اروپا هشدار داده شده است که مراقب افراطیونی که در مناطق حساس کار می کنند باشند.

پیش از این نیز دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس طی سخنرانی در مجلس این کشور اعلام کرد: گروه تروریستی داعش و القاعده تلاش می کنند به سلاح شیمیایی و میکروبی دست یابند.

سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این گفته بود گروه داعش ازتوان تولید تسلیحات کشتار جمعی برخوردار شده است که باید برای پایان هرچه زودتر این وضعیت اقدامی انجام گیرد.

لاوروف می گوید داعش به اجزای تسلیحات کشتار جمعی دست یافته ومی تواند ازآن برای اهداف خود درعملیات نظامی بهره گیرد.